|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjeneste
|
|
|
#242 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
|
|
|
|
|
|
#243 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi har hatt påmelding til avslutning i kirken/alternativt opplegg i noen år nå. Skolen går i felles fakkeltog først, før fakkeltoget blir delt og sendt i hver sine lokaler. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
maler
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi har så langt hatt aktiv påmelding til kor som skal synge på avslutningen på skolen. Sannsynligvis på grunn av innhold i julesang.
|
|
|
#245 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer er det aktiv påmelding til alternativet i år også, uten informasjon om hva det er.
|
|
|
#246 |
|
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer var det samme gamle med kun avmelding fra skolegudstjeneste og ingen informasjon om noen alternativ, så skolen følger visst ikke retningslinjene. |
|
|
|
|
|
#247 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteMe fekk ein ordentlig ryddig beskjed:
|
|
|
|
#248 |
|
In love with a fairytale
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenestePå skolen jeg jobber på er det også aktiv påmelding. I min klasse skal 20/20 delta på julegudstjeneste. |
|
|
|
|
|
#249 |
|
maler
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteVi har fått påmelding til skolegudstjenste. Det står spesifisert alternativt opplegg og at de som ikke leverer lapp blir med i kirka.
|
|
|
#251 |
|
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteI min klasse skal 25 av 25 delta. Jeg hadde ikke trodd det etter å ha lest denne tråden. :-)
|
|
|
#252 |
|
koko
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteSist vi hadde gudstjeneste og opplegg på skolen med påmelding var 1/4 av elevene på skolen. Dette er i hardeste bibelbeltet.
|
|
|
#253 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer er det ikke siste skoledag lenger. De som vil ha fritak fra å være med i kirka må levere melding skriftlig. Ingen beskjed om alternativer. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteJeg opplever at ungene selv ikke vil delta på det alternative opplegget, fordi det er kommunisert uklart fra skoleledelsen hva opplegget egentlig er, og fordi "alle andre" drar i kirken. Mange sikkert av samme grunn. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHer er det heldigvis ikke skolegudstjeneste i år heller. Istedet er det felles avslutning på skolen. Setter pris på at juleavslutningen er felles, så kan det heller arrangeres besøk i kirke/moske osv ved andre anledninger. |
|
|
|
|
|
#256 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteHos oss er det på ungdomsskolen obligatorisk oppmøte på skolen fra ni til elleve. Før det er det gudstjeneste for dem som vil, ingen på- eller avmelding. Mellomste skal etter eget ønske spille på gudstjenesten, fordi det er så fint å spille i kirken.
|
|
|
#257 |
|
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteAktiv påmelding, ikke noe info om hva det alternative opplegget er, så klart, men et søtt lite avsnitt om hvor tradisjonsrikt det er for skolen å være med på denne gudstjenesten. |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sånn var det her og. Men for første gang ville de søte små sjekke ut alternativt i år. De hadde spurt kontaktlærer hva alternativet var, men det visste hun ikke. Sløvt. Mine går i 5. klasse. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
|
Sv: Aktiv påmelding til skolegudstjenesteTakk for påminnelsen. Mine skal ikke i kirken. ringte skolen og spurte hva de skulle, nei det ante de ikke... Så nå er mail sendt til rektor og kontaktlærer. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg kjenner at dette irriterer meg såpass at det går en mail til FAU nå.
|
![]() |
|
|