|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#522 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015Adventsmusikken er framme! Årets favoritt, for slitne novemberhjerter og -hoder, viss du treng litt sjelebalsam, er Helge nysteds Snow. Heilt rolig jazz, og vakkert!!
![]() |
#523 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Juletråden 2015
Det gjør jeg også. Mine unger tror forøvrig at det er nissen som kommer med de der kalendergavene så de kan jo ikke henges opp når ungene er våken.
![]() |
#524 |
lettere utlada
|
Her er det julemusene som kommer natta før 1. desember og henger dem opp.
![]() |
#525 |
Tittel og tittel....
|
Jeg hadde egentlig foretrukket at de ikke trodde det, men tanta har overbevist dem, og jeg har ikke hjerte til å si noe.
![]() |
#526 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Juletråden 2015Takk for klemmer dere! Går litt opp og ned, ikke så rart kanskje.
![]() |
#527 |
lettere utlada
|
Mens jeg syns det er helt greit, for de er 5 år. Realiteten tar de fort nok uansett.
![]() |
#528 |
Tittel og tittel....
|
Mine er jo 7 og 10, så jeg regner med at det ikke er så mange årene før de ikke tror mere.
![]() |
#529 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Juletråden 2015Idag kom storesøster på besøk. Vi var i kirka og deretter vasket vi hus og pyntet til advent. Det var skikkelig trist å kjøre henne til faren igjen.
![]() |
#530 |
lettere utlada
|
Jeg regner også med at de da kanskje har oppdaget sannheten.
![]() |
#531 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Juletråden 2015Når min eldste datter var 4 år satt vi å så på julebildene noen måneder etter jul. Da sa hun: "Og der er Onkel som har kledd seg ut som julenissen. Dere trodde det var en ekte julenisse, så da sa jeg ikke noe til dere på julaften. For når noen tror på julenissen skal man ikke si til dem at han ikke finnes." Her har alle ungene bortsett fra lillesøster sluttet å tro på ham. Jeg har vel aldri helt gått inn for å overbevise dem heller da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2015Vi har vært på en flott julekonsert i kirken i dag med korpset og koret. Fikk skikkelig julestemning, masse kjentfolk og bare hyggelig.
![]() |
#533 |
Tittel og tittel....
|
Jeg trodde på julenissen helt til jeg hadde fått eldstemann da var jeg 34. Det var nemlig betingelsen for å få strømpe, jeg måtte tro på julenissen. Men når eldstemann var født så mente mamma at det fikk være nok.
![]() |
#534 |
lettere utlada
|
![]() |
#535 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Juletråden 2015Trodde aldri på julenissen, jeg. Det gjør ikke barna mine heller. Ikke at jeg tror det er dumt å la barn tro på julenissen altså.
![]() |
#536 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2015Lurer på om jeg skal forsøke å få kalenderen ferdig nå rett og slett, ikke utsette til i morgen når vi har speideropptakelse og avslutning til sent på kveld.
![]() |
#537 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2015Vi har en tradisjon med å sette ut mat til nissen før vi legger oss lille julaften (litt av julekakene vi har bakt, nøtter, klementiner og kaffe) og om morgenen kan man se at nissen har vært.
![]() |
#538 |
|
![]() Sv: Juletråden 2015Vi har heller ikke utkledd nisse til gaveutdelingen, vi er så få at det hadde vært lett å avsløre.
![]() |
#539 |
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2015I fjor byttet min far på å være julenisse med en av gjestene hos naboen. Utrolig festlig å se ansiktene på barna når nissen kom og det faktisk IKKE var noen av oss som de forventet. De hadde nemlig planer om å avsløre nissen... de synes fortsatt det der var veldig rart. Og det rareste var at nissedrakten lå igjen i gangen.... så den måtte vi sende med posten til Nordpolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#540 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2015Nissen som var på besøk hos oss ifjor (søster til nabo) glemte igjen sekken sin ute hos oss og det snakker de om ennå.
![]() |
|
|