|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av julepynt 2015Hva slags allergi har dere som reagerer på svibler mm? Jeg har nylig fått konstantert diverse allergi på ungene og mann, så greit å være føre var. Pollen, gress, katt, støv.
|
|
|
#63 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjøp av julepynt 2015
Min sønn er veldig allergisk mot katt. Jeg er nokså sikker på at han reagerte på juletreet i fjor, så i år har jeg kjøpt kunstig.
|
|
|
#64 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Ofte om man har en annen allergi, så er man også overfølsom for andre allergener. Det forsterker den reaksjonen man allerede har. Vi merket det på eldstemann da han hadde melkeallergi. De gangene han hadde allergisk reaksjon, så ble den gjerne forverret av f eks. histaminrik mat.
|
|
|
|
#65 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg får grusomt vondt i hodet. Jeg fant det ut en jul jeg var hjemme hos foreldrene mine. Jeg hadde konstant hodepine hjemme hos dem, mens andre plasser hadde jeg ikke vondt. Så fort sviblene var ute av hus forsvant også hodepinen.
|
|
|
|
#66 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Kjøp av julepynt 2015Til sammenligning kan jeg nevne at storebror har pollenallergi (hassel og bjørk), men har aldri reagert på hverken juletrær, svibler eller annet vi har hatt av innendørsplanter.
|
|
|
#67 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Det kommer ikke svibler og julestjerner inn i mitt hus.
|
|
|
#68 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg kom over dette søte hjertet da jeg var på Husfliden forleden, så det måtte være med hjem:
|
|
|
#69 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg har forresten fylt på med store adventsstjerner de siste årene, det er sikkert en motegreie. Men jeg liker dem så godt.
|
|
|
#70 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Kjøp av julepynt 2015I år erstattes den gamle toppstjerna i plast med denne fra Georg Jensen: |
|
|
|
|
|
#71 |
|
heimføing
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg kjøpte juleløper på Indiska i går. Har arvet lang skjenk og er sikker på at det finnes lang juleløper også i en av arve-eskene, men kjøpte ny for at ikke alt skulle bli helt som hos mamma. Eller egentlig vet jeg ikke om jeg rekker å åpne de eskene før jul. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Peppy!
|
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg har endelig funnet en stake som passer til tynnere kubbelys, og spesielt da til et slikt countdown lys.
Jeg liker også de der. Jeg liker at det er mye lys. Sist redigert av Pepper Lemon : 29-11-15 kl 20:44. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
lettere utlada
|
Den er så rålekker!!
|
|
|
#74 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Svigerfar kjøpte den til meg i København, så jeg er litt usikker på pris, men jeg tror den koster rundt 6-700 kroner. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av julepynt 2015Er på jakt etter kubbelys med diameter på 4 cm. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg har kjøpt lys til juletreet, uten ledning. Gleder meg til å prøve de!! |
|
|
|
|
|
#79 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Kjøp av julepynt 2015Jeg har lyst på noe dekorative ledlysfigurer til vinduene til ungene. Julenisse og snømann for eksempel. Hvor finner jeg noe sånt?
|
![]() |
|
|