Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-15, 09:20   #481
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Barnehagen hadde julegrantenning i dag morges. Jeg kjente på stigende julestemning når førskolegruppa stod og sang "Nå tennes tusen julelys". Så dem ikke helt klart da, for jeg fikk så tårer i øynene av den hersens vinden her på vestlandet.

Gammel 27-11-15, 09:20   #482
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her blir det som sagt bursdagsfeiring på søndag. Så med unntak av tenning av adventslys og litt adventspynt som skal fram er det minimalt med markering av starten på advent.

Gammel 27-11-15, 09:22   #483
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde egentlig tenkt å ta med ungene på kino, men så skal de se den filmen som avslutning på en aktivitet om et par uker. Og den eneste andre barnefilmen som går er goosebumps, som nok er alt for skummel for lillesøster. I tillegg er det meldt bare regn fremover, så kanskje vi også skal bake noe?

Ellers har jeg planer om å gå igjennom barna sine rom og finne ut om det er ting vi kan gi bort eller kaste.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 09:43   #484
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forter meg å lage julekort. Lenge siden sist. Jeg lager ett der jeg settter inn en god del bilder. Er det rart å ha med bilder av meg og mannen?

Gammel 27-11-15, 09:44   #485
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det blir ofte veldig mye vind i øynene på sånne arrangementer, Niobe. :lettrørt:

Vi har tenkt oss på julegrantenning i Lillestrøm på søndag, og så skal vi begynne å pynte litt, tenker jeg. Kanskje til og med bake pepperkaker, får se an formen litt.

Gammel 27-11-15, 09:46   #486
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er plaget med trekk inne også. Kanskje det er en form for allergi.

Gammel 27-11-15, 09:48   #487
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg forter meg å lage julekort. Lenge siden sist. Jeg lager ett der jeg settter inn en god del bilder. Er det rart å ha med bilder av meg og mannen?

Det er 30% på kvadratiske julekort hos Eurofoto i dag.

Gammel 27-11-15, 09:56   #488
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har alltid med bilde av oss voksne også, jeg.

Gammel 27-11-15, 10:17   #489
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg er plaget med trekk inne også. Kanskje det er en form for allergi.

Ja, det tror jeg. Oppstår veldig ofte her.

Gammel 27-11-15, 10:18   #490
ingling

ingling sin avatar

Standard

Høres koselig ut med bilde av voksne på, synes jeg! Jeg vurderte det nå, men vi hadde ikke noen bilder som passet. Må begynne å be folk ta bilder av oss av og til, blir mest ungene, gitt.

Gammel 27-11-15, 10:51   #491
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva skal dere gjøre første søndag i advent? Vi tenkte å bake noe, se film, spise noe godt, rydde og pynte litt.

Juleverksted med en haug andre (ukjente) og korpskonsert i kirken.

Sist redigert av millact : 27-11-15 kl 12:36.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 11:26   #492
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Hva skal dere gjøre første søndag i advent? Vi tenkte å bake noe, se film, spise noe godt, rydde og pynte litt.

Vi går jo alltid i kirken på formiddagen. Jeg skal synge denne søndagen, i en annen kirke enn vi pleier å gå i. Så da deler vi oss. Og på ettermiddagen er det alltid fakkeltog, tenning av julegranen, og grøt i idrettshallen. Men det er meldt veldig dårlig vær... Så vi får se hva vi gidder. Kanskje jeg foreslår grøt og film hjemme heller...

Gammel 27-11-15, 12:13   #493
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer til å kle oss godt for uværet, og dra til byen å se juletreet bli tent.
Og så er det kjøp av stor kakemann med hjem.
Normalt blir det en kafétur med kanelboller og kakao også, men er været helt forgruselig står vi nok over, og lager kakao hjemme heller.

Gammel 27-11-15, 12:18   #494
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Siden jeg selv synes det er altfor tidlig å starte pynting her hjemme, skal vi til en venninne som skal pynte og lage marsipan. For meg starter liksom ikke ting før 1.desember...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 12:23   #495
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Så herlig, millact.
Her er ungene så spente og gleder seg sånn til advent og juleforberedelser. Jeg kjenner at det smitter LITT. Hjelper litt på at alle begynner å bli friske igjen.

Håper jeg også får friske barn (og at ikke de voksne blir syke) nå til advent, det vil absolutt hjelpe.

Ei uke med syke barn hjemme, sympatikvalme når man enten vasker gulv eller støtter hodet til den som henger over toalettet gjør ikke underverker for julestemningen...

Søndag planlegger jeg, gitt at ingen har tenkt å kaste opp, kakao til frokost, også tenner vi jo lys og synger, og ungene skal få finne frem julefilmene og velge en vi kan sette på.

vi er muligens veldig klare for sosiale lag, ettersom vi da håper på første dag ute av karantene, men vi får se hva vi orker. Jeg er i alle fall sliten etter denne uka, og mener oppriktig at mitt julegaveønske er friske unger

Gammel 27-11-15, 13:40   #496
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har også julefilmene klare, samt at barna får hver sine nye julefilm i julekalenderen. Det er så koselig synes jeg.

Gammel 27-11-15, 14:03   #497
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Vi skal trolig på juletenning og konsert søndag.

Jeg tror jeg går fro bilder av oss voksne, da. I alle fall inni.

Gammel 27-11-15, 14:15   #498
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Har ingen planer for søndagen. Har ikke ungene selv om de nok havner hos meg fra i morgen til søndag formiddag.
Jeg har fått tak i en del jule/bursdagsgaver i dag. Og kjøpt kakebokser til det hjemmelagde som jeg skal gi bort.

Gammel 27-11-15, 15:12   #499
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker å pynte med svibler - pleier å ha dem i svibelvaser (røttene i vann) i bl.a vinduskarmen på kjøkkenet. Men i fjor ble mannen skikkelig allergisk mot sviblene og nå vet jeg ikke hva jeg skal ha i vinduskarmen på kjøkkenet. Forslag? (Er ikke så glad i julestjerner, og amaryllis blir for høye i det vinduet).

Gammel 27-11-15, 15:17   #500
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Jeg elsker å pynte med svibler - pleier å ha dem i svibelvaser (røttene i vann) i bl.a vinduskarmen på kjøkkenet. Men i fjor ble mannen skikkelig allergisk mot sviblene og nå vet jeg ikke hva jeg skal ha i vinduskarmen på kjøkkenet. Forslag? (Er ikke så glad i julestjerner, og amaryllis blir for høye i det vinduet).

Helleborus?
https://www.mestergronn.no/stelletip...borusjulerose/

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.