Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-15, 11:11   #461
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi har tenkt å henge opp utelysene i dag, for det er meldt regn resten av helgen. Tror jeg?

Gammel 26-11-15, 11:16   #462
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Acino, kjenner meg igjen fra i fjor. Jeg styrte masse med baking og julegreier, men det var ganske trist og tungt inni. Håper dere får en fin jul uansett.

Utelys er bare fint, kan ikke skjønne at det er et problem å henge dem opp noen dager før adventen starter. Jeg tror jommen vi også skal gjøre det snart, det er så deilig med ekstra lys!

Gammel 26-11-15, 11:25   #463
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har fremdeles bare kjøpt en gave. Bør jeg få panikk?
(Skal kjøpe ca. 20 til...)

Jeg har ikke kjøpt noen heller. Høvdingen har kjøpt tre, så vi er litt i gang. Jeg har ikke et snev av panikk, men det henger vel sammen med at jeg mentalt er i oktober. Jeg drivre å tvinger på meg selv litt julegreier for å komme i julestemning ogjeg har nå kjent et par blaff. Det hjalp med kongerøkelse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-15, 12:09   #464
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har tenkt å henge opp utelysene i dag, for det er meldt regn resten av helgen. Tror jeg?

Henger nok opp lørdag, da vi har planer hele søndagen.

Gammel 26-11-15, 12:11   #465
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

til Acino! Julekort er ikke noe must, det er også hyggelig med nyttårskort eller bare en sms faktisk. Skjønner godt det er tungt nå.

Gammel 26-11-15, 12:50   #466
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Acino. Det er tungt ja. Første jul uten Pappa var rar og vond og det ble ekstra tydelig at noen manglet. Det var så mange ting det alltid var han som ordnet til jul og det ble så underlig å skulle gjøre det selv.
Jeg synes ikke du trenger å tvinge deg selv til å gjøre ting du ikke egentlig har ork eller lyst til. Ingen trenger å få julekort akkurat i år og jeg regner med at alle dere kjenner har forståelse for at det er ekstra tungt denne julen.

Gammel 26-11-15, 16:10   #467
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kjørte forbi et hus for et par uker siden med multifarvede julelys på huset og i tillegg hadde de en grønn lyslenke snurret rundt flaggstangen. Det syns jeg var litt tidlig.

Åhh, den multifarvede, fargeskifende og tidvis blinkende lyslenka som går på omgang her i veien.... den dokumenteres på facebook i flaggstenger, inngangsparti og diverse, stort sett flyttet i nattens mulm og mørke fra en til en annen. Men, i desember da. Det er for tidlig enda ja. For hvem nå enn som endte opp med svarteper i fjor.

Gammel 26-11-15, 16:17   #468
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Tror vi tenner dem på søndag. Henge opp før kan vi godt gjøre, men her er storm med masse nedbør i dag og i morgen, så jeg tror det blir lørdag som opprinnelig planlagt uansett... da skal det i det minste være litt mindre vind og regn. Og enklest å gjøre i dagslys

Gammel 26-11-15, 22:44   #469
millact

millact sin avatar

Standard

I kveld har jeg og barna funnet frem ulike lys kjøpt på tilbud (hadde glemt jeg hadde dem), adventsstake, nissehus de laget i fjor mm. Tenker vi starter med å pynte litt på lørdag. Søndag skal vi på konsert i den lokale kirken da både korps og kor skal spille/synge samt vi skal på juleverksted jeg er med og arrangerer. Noe mer rekker vi ikke den dagen.

Målet om å rekke å være ferdige med gavene til 1/12 utgår, men jeg stresser ikke. Mangler kun til foreldre og noe mer til yngste, ingen hast. Det som skal sendes er klart.

Gammel 27-11-15, 00:00   #470
millact

millact sin avatar

Standard

Kjenner jeg gleder meg til advent og to forventningsfulle barn! Sitter og hører på den flotte musikken til Tre Nøtter til Askepott.

Gammel 27-11-15, 00:07   #471
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Så herlig, millact.
Her er ungene så spente og gleder seg sånn til advent og juleforberedelser. Jeg kjenner at det smitter LITT. Hjelper litt på at alle begynner å bli friske igjen.

Gammel 27-11-15, 00:09   #472
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Så herlig, millact.
Her er ungene så spente og gleder seg sånn til advent og juleforberedelser. Jeg kjenner at det smitter LITT. Hjelper litt på at alle begynner å bli friske igjen.

Gammel 27-11-15, 00:42   #473
millact

millact sin avatar

Standard

(Kilde: youtube.com)

Noe så nydelig! Var korpsvakt onsdag, korpset spilte denne, vakkert. Eldste på nesten 11 har ikke noe forhold til filmen, litt trist. Hun synes visst ikke noe om musikken heller.

Gammel 27-11-15, 00:43   #474
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått opp 1/3 av julegardinene i tillegg til å ha skiftet pynteputer på sofaen. Så skal nok bli jul her også. Har en plan om å dra en tur på kjøpesenteret i morgen og se om jeg får tak i juleklær til ungene, men det spørs om resten av befolkningen her også har tenkt det.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 07:51   #475
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Her er barna også spente. Jeg har allerede satt fram adventsstaken og så skal vi tenne utelysene og henge opp stjerne i vinduet. Vi hadde tenkt å få med oss julegrantenningen, men så blir det en minifamiliefeiring av storebror siden
min bror og samboeren hans ikke kan komme på selve dagen.

Er det forresten noen som kan tipse om fine julemarkeder i Oslo og Akershus? Jeg har bare vært på Bærums Verk og det er lenge siden (det var vel det året storebror fylte 1 år). Vi er ikke opptatt av å kjøpe noe på julemarkedet, så hva de selger er uvesentlig, det er mer stemningen og underholdningen som teller.

Gammel 27-11-15, 08:14   #476
guttemamma
Superduperaktiv

Medlem siden: Aug 2007
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Flott med denne tråden! 😀 Jeg hadde glemt at julelys og adventsstjerne må opp til helgen. Lurer på hvor vi la disse? Mann og barn styrer i heimen mens jeg ligger strekk ut på sykehuset enda, liten fremgang og ser ikke ut som om jeg slipper ut i løpet av helga. Det er bare å puste og tenke at det blir jul uansett...!

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 08:27   #477
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

(Kilde: youtube.com)

Noe så nydelig! Var korpsvakt onsdag, korpset spilte denne, vakkert. Eldste på nesten 11 har ikke noe forhold til filmen, litt trist. Hun synes visst ikke noe om musikken heller.

Den spiller korpset vårt også!! Min elleveåring liker filmen også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 08:36   #478
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Hva skal dere gjøre første søndag i advent? Vi tenkte å bake noe, se film, spise noe godt, rydde og pynte litt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 09:13   #479
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rydde, få på plass julestjerne/adventsstake. Kanskje bake litt, ja. Er opptatt to av de andre søndagene, så det var faktisk en god idé.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-15, 09:17   #480
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi skal bake noe så enkelt som kolakaker. Det eneste som er vanskelig i den oppskriften er mengde sirup. Skal deigen flyte utover, eller skal kakene bli tørre.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:20.