Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-15, 00:25   #81
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Carrera gjør ting hun ikke trodde hun kunne ...

Så fint. Og den stolen ble skikkelig bra!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 01:24   #82
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Stolen ble _tilsynelatende_ bra...

Jeg så jo tidlig at om jeg fjernet det gamle stoffet, så ville jeg frigjøre skumgummien, og dermed måtte jeg tilpasse det når jeg la nytt stoff. Funderte litt frem ig tilbake, og fant ut at jeg fint kunne legge nytt stoff utenpå det gamle.

Vel, det funket fint på sitteputen, men da jeg skulle sette på ryggen igjen, så var det nok litt vel trangt, og med metoden at det som ikke går med makt, det går med rå makt, så skar det seg...

Den pinnen som er på tvers under ryggputen, den knakk.

Dette er jo ikke en bærende del, og stolen blir nok ikke brukt til annet enn å lagre klær på, så jeg tror lim vil gjøre susen. Hvis ikke så hr jeg to makne stoler stående, som jeg kan gå løs på.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-15, 22:00   #83
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Etter at soverommet ble ferdig, så har jeg vært på utkikk etter en kommode i stedet for den bokhylla jeg hadde der inne, og siden jeg var fast bestemt på lavbudsjett på oppussingen, så ble det finn som ble jaktområdet mitt. Og i forrige uke fant jeg det jeg lette etter.

Nå var jo denne i lakkert furu, og er det noe som er helt sikkert, så er det det at furu er HELT ute her i huset, men et par strøk med maling og noen nye knotter gjorde susen!

Jeg glemte å ta før-bilde før jeg gikk løs på den, men dere skjønner vel tegninga.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kommode3.jpg (242,2 KB, 49 visninger)
Filtype: jpg kommode2.jpg (230,8 KB, 56 visninger)
Filtype: jpg kommode1.jpg (176,7 KB, 34 visninger)
Gammel 30-10-15, 23:12   #84
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Litt av en forskjell! Ble kjempefin kommode. Brukte ting er artige å pusse opp!

Gammel 01-11-15, 01:37   #85
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Jeg er nå godt i gang med guttungens rom. Tilsvarende som vårt, bare en meter lengre.

Tak er ferdig malt. Det siste taket i huset, og jeg skal aldri mer male et tak...

Også her inne ble det så vi valgte å male veggene, for den fargen som var ble temmelig gusten mot det nå så hvite taket. I tillegg var det endel skader på tapeten som fint kan skjules med litt maling.

Guttungen vil også ha en kontrastvegg, slik som vi har, og her ga jeg han fritt spillerom på farge. Er ikke store veggen, så her kan jeg male om når han måtte finne på å bli lei. I dag gikk turen til BM, og jeg må si jeg er spent på hvordan dette blir...

Kontrasten han valgte er nemlig blå. Type mørk himmelblå. Skarp og fin farge, men jeg er spent.

Planen var først å ha latte på resten av veggene, men siden eg ikke hadde igjen nok til å dekke rommet, så ga jeg grønt lys for endring der også, og mannen på BM var litt skeptisk til latte sammen med den blå, så da endte vi opp med morgendis. En lys farge med en anelse grått i.

Har malt førstestrøket med den nå i kveld, og den ser fin ut. I morgen skal første strøk på med blått, og det skal bli spennende å se.

Gammel 01-11-15, 12:54   #86
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Så flink du er, og så fint det blir!!

Gammel 25-11-15, 01:20   #87
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

Rommet til guttungen ble knallfint! Har ikke rotet meg til å ta bilder etter vi ble ferdige, men det kommer.

Nå er vi i gang på stua. Den går fra latte til grå nå, og det blir så bra! Mye lunere og varmere. Vi endte på grå harmoni som hovedfarge, og så blir det Matrix på en vegg. Mannen er litt i tvil ennå der, men malingen er kjøpt inn, så da maler jeg

I tillegg har vi nå omsider rotet oss til å fikse bærebjelken på hovedbadet vårt. Den har stått der i 15 (!!) år og glist stygt mot oss. Lagt med gipsplater og hjørnene dekt med noen brutale metallskinner som bulte både her og der. Vi har liksom bare ignorert den, siden vi ikke helt så for oss hvordan den skulle fikses.

Men nå er skinnene byttet ut med noen selvklebende i papp, og så har jeg lagt sparkel for første gang i mitt liv. Med et faktisk ok resultat I dag la jeg siste strøk med maling på den, og i morgen kommer listene opp. Ufattelig deilig å ha gjort dette nå!

Gammel 25-11-15, 11:05   #88
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så flink du er!

Gammel 27-11-15, 02:08   #89
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Standard

I dag har jeg stått på! Begynte i 13 tiden med siste del av stua. Malte til jeg gikk tom for maling i 15 tiden. Så var det middagslaging, og en kjapp tur på Byggern etterpå for å handle mer maling.

Veggene er relativt fort gjort å ta. Noe knot og pirk rundt vinduer og slikt, men det er ok. Det som ble den virkelige utfordringen var akvariet. 300 liter vann pluss glass og møbel, det veier en del kilo. Så her ble det å tømme vann ned til et minimum og så en god del slit for å få flyttet på det. Det tok tid og krefter, men det gikk da til slutt.

Så var det å male, vente tørketiden og male på nytt før akvariet kunne dyttes på plass og fylles med vann igjen. En tid om jeg slet noe med, da disse fiskene ikke liker så lang tid uten at pumpen går. Men alt er ut til å ha gått bra.

Nå gjenstår kun kontrastveggen samt en bærebjelke, så er stua ferdig, og jeg skal ikke røre en malekost før neste år!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:20.