|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?
Kjenner meg veldig igjen her!
![]() |
#42 |
maler
|
![]() |
#43 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Nei.
![]() |
#45 |
awesom
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Så videre moteriktig vet jeg ikke, men jeg har fint lite rød julepynt. Er ikke så glad i ting som er veldig glorete og ekstrem julete. Jeg har en del grått og hvitt. Kjøper ikke så mye nytt, kan heller bytte ut litt lys og lage litt ny julepynt selv.
![]() |
#46 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Blått og hvitt var en av de sidesporene jeg var inne på for vel 15 år siden, tror jeg.
![]() |
#48 |
Personlig pessimist
|
Det er nokså sjelden jeg ser sånne tradisjonelt pyntede trær nå?
![]() |
![]() |
#50 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg så for meg at du kom til å begrunne det (jeg trodde du skrev) med at norske flagg på treet var så utrooolig nasjonalistisk, eller noe sånt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?Haha, nei! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Personlig pessimist
|
Åh, det er så mange gode grunner:
![]() |
![]() |
#53 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg pleier alltid å kjøpe noe nytt. Men mye er det samme. Følger ingen mote, men går for det jeg liker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg innrømmer glatt at jeg som regel kjøper noe nytt hvert år og supplerer med
![]() |
#55 |
Introvert optimist
|
Enkelt og greit: nei. Her er det same precidure as every year. Det kan hende det kommer noe nytt til, men da er det noe som passer med det vi allerede har, og det mener jeg veldig løst altså, for her passer det meste egentlig sammen med skeive, rare ting fra barnehagen og fin Georg Jensen-juletrepynt.
![]() |
#56 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Trekk det tilbake, ellers så, ellers så...:rødprikker jeg deg! Ikke gull, hvitt eller natur, men RØD-prikk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Personlig pessimist
|
Da kan jeg i det minste skryte på meg en rød julekule i år.
![]() |
![]() |
#58 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Moteriktig jul?Jeg bytter ikke ut all julepynten etter som trendene endrer seg, men helt upåvirket er jeg ikke. De rød/grønne lappeteknikk-dukene som jeg sydde tidlig på nitti-tallet, "har gått av med pensjon", mens Georg Jensen-pynten som jeg fikk på samme tid, fortsatt holder stand. Generelt så pynter jeg ikke så mye med nisser og engler som jeg kanskje gjorde for 10 år siden. Nå holder jeg meg mer til hvite lys, diverse juleblomster i hvitt og rødt blandet med litt kvister, kongler og mose. Jeg kjøper ikke så mye ny pynt og juletreet vårt har hatt pynt i sølv og rødt i alle de 20 årene vi har hatt juletre. Jeg har ikke så veldig nostalgisk forhold til julepynten min egentlig, så "julestilen" i Selma-heimen påvirkes nok av en passe blanding tradisjon og trender
![]() |
#59 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Moteriktig jul?Yeah, right. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg stemmer for svarslipp i meldemappen om hvilke fargekombinasjoner man har tenkt å ha hjemme til jul i år, så slipper man at ungene kommer hjem med julepynt de har laget på skolen som ikke matcher. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|