Sv: Paris - hva skjer?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Jeg syns dette veldig dogmatiske religiøse synet har blitt veldig moderne innen mange religioner de siste årene, både kristendom og jødedom (spesielt i USA) for eksempel. Mange som tidligere har sett på seg selv som relativt sekulariserte, eller har hatt et ganske distansert forhold til egen tro har aktivt gått inn og følger ganske strenge regler for seg selv og sin tro. I tillegg så har man jo denne intense romantiseringen av det tradisjonelle, mannen som familiens overhode, redsel for nakenhet etc. som gjennomsyrer samfunnet generelt.
Ja, det er sant, og i kombinasjon med denne forbannede machokulturen som blomstrer i noen land, og den "stakkars oss menn i en feministisk verden"-greia som får blomstre i Vesten. 
Og: Jeg leste en artikkel om abortklinikker i USA, nylig, den fulgte en som var den eneste klinikken i sin stat, og alle de som jobbet der bodde i andre stater og fløy inn, pga dødstrusler. I USA!
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Men svært få legger vekt på at han selv så på seg selv som kristen, og at det var et viktig aspekt for ham i hans idealisme. Nå har han tydeligvis skiftet til å tro på Odin, riktignok. 
Jeg har aldri fått tak på hva det kristne skulle være i hans idealisme? Fremmedfrykten, rasismen og kvinnehatet er det lett å se, men noen kristen idealisme? Hvilken da? (det kan være det er noe der jeg ikke har sett, eller som har vært oversett, altså. Det er det i så fall også viktig å forstå, selvsagt.)