Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-15, 10:00   #361
Novla
Bør lage seg en tittel selv

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2015

Trooor jeg har alle gavene til adventskalenderen, skal forsøke å få oversikt i helga. De siste årene har bare eldstemann hatt kalender, så da har jeg hengt pakkene på rekke og rad langs gardinstanga i stua, men det blir for styrete nå når begge skal ha. Siden jeg ikke finnes fingernem mht. å lage noen fin kalender, har jeg tenkt å legge pakkene (bruker rødstripete og rødprikkete poser) i en stor kurv som jeg tenkte å pynte med lyslenker med bittebittesmå LED-lys - tror det blir fint!

Av ca. 30 julegaver er det nå bare 3-4 som ikke enten er innkjøpt eller bestilt. Forhåpentligvis får jeg pakket det som skal sendes i løpet av helga, eller i hvert fall neste uke, sånn at vi får det avgårde før desember.

Gammel 19-11-15, 10:01   #362
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Min yngste klarte mye av det i fjor når hun var 5. Er nok noen av dem som blir litt vanskelige, men er også mye som er nokså enkelt.

Her kan du se eksempler på hvordan de ferdige produktene blir https://bookauhubooknook.wordpress.c...-hannah-ahmed/

Takk! Den boken må vi nok ha.

Gammel 19-11-15, 10:01   #363
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Både Panduro og Søstrene Grene har forresten en del fin (og billig) julepynt som også barna kan klare å lage. I fjor brettet vi fine julestjerner.

Gammel 19-11-15, 15:43   #364
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har startet opp med julespillelisten min og har såvidt kjøpt noen kalendergaver. Ser det er lettest å kjøpe til hun på snart åtte, der er jeg snart ferdig. (de får hver tredje dag). Han på 14 har jeg bare to til foreløpig.

Gammel 19-11-15, 21:11   #365
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tror jeg fikk ferdig kalendergavene i dag siden jeg stakk innom Ikea en rask tur.

Planen er å få ferdig et par gaver til i helgen og få sendt avgårde. Liker å få det ut av huset.

Gammel 19-11-15, 23:05   #366
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Den ultimate FP gaven poppet opp på FB veggen her!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg FB_IMG_1447970546132.jpg (178,3 KB, 56 visninger)
Gammel 19-11-15, 23:32   #367
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Bare 3 dager til fristen for å lage kalender på Japanphoto går ut.

Det var godt du skrev det, for jeg hadde bare såvidt tenkt på årets fotokalendere til besteforeldrene og det hadde ikke slått meg at jeg kanskje har dårlig tid. Så det har jeg laget og bestilt i kveld og det stod at de regnet med å levere innen slutten av måneden så da kommer de i tide til å bli sendt med resten av julegavene vestover. Og mens jeg var i gang bestilte jeg julekort på Optimalprint.no så da er det også gjort.

Alle julegavene vi bestilte til barna i helgen har kommet, så det var kjapt og greit.

Gammel 20-11-15, 08:06   #368
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En millimeter med årets første snø ankommet.

Og desverre oppdaget etter at mann og barn burde vært plassert i bilen for at de skal rekke sine frokoster og forpliktelser, så derved ble det ikke tid til å ta bilde av dem. Hvilket altså siden det var snakk om en halv millimeter, og ikke så nært huset at det var på trappa, ikke akkurat var en stor greie, men jeg pleier å ha bilde av ungene med årets første snø i kalenderen vi lager til mine foreldre. Julegave. Og nå skal ungene sove borte de to neste nettene. Jaja, de som skal ha dem i natt har planer om å ta bilder av ungene i snøen, så kanskje?

Julefølelsen har jeg ikke enda, men det er for tidlig. Gi meg ei uke, så kommer den nok. I går var det kundekveld på amfi, med mitt dårlige bekken var det ikke noen ide å sende meg dit, så mannen dro, og det var jo en enda dårligere ide, han er god på å shoppe men elendig på å takle folkemengder og kø.... Det var ikke så mye av det jeg hadde ønsket som kom i hus, men julegave til ungene fra farmor (vi har fått penger med beskjed om å kjøpe noe de trenger) og julekjole til lillesøster i alle fall.

Samt det han egentlig var sendt dit for å spare penger på, bilstol til bittelillesøster.

Denne helga er de to første julebordene (derav at ungene sover borte) og julefølelsen sniker seg nok på plass.

Gammel 20-11-15, 08:53   #369
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg var der i går, Malama. Helt ok før kl 1930, etter det var det ikke plass til meg.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 09:04   #370
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Jeg var der i går, Malama. Helt ok før kl 1930, etter det var det ikke plass til meg.

Hehe, ser for meg at jeg ville slitt med det ja. Mannen var der jo også sånn rundt 1930, for barnas hus hvor ha skulle ha bilstol hadde tilbud hele dagen, men han holdt ut til ca 21 (eller var det 2030?) og det ble for tett for ham.

JEG minnes det året jeg gikk inn på BR og stilte meg i kø klokka åtte, sto i veldig sakte kø rundt halve butikken (man måtte rett og slett velge hvilken halvdel man skulle gjennom, det var to køer) og plukket med meg ting etterhvert som jeg kom til dem... Det var grusomt.
Leker kjøper jeg heretter på andre tilbud, men jeg hadde et par ting dra tilbords jeg skulle hatt, og noe småplukk på glitter til kalenderen til lillesøster hadde gjort seg på halv pris, så langt hadde han dog ikke beveget seg, han handlet på obs (sikkert før åtte, der var jo ikke noe særlig tilbud) og kjøpte det jeg hadde tatt bilde av på kapp ahl, samt en pysj til storebror (jeg fant bare jentepysjer, han fant en med lynet på på obs tror jeg)

Jeg skal definitivt gå selv neste år. Da har jeg jo ikke en stor mage med tilhørende bekkenløsning. Jeg har en baby da, som sikkert er ganske puppeavhenig, det var i alle fall de andre to, flaske var ikke noe for dem, gitt. Så det spørs hva jeg får til... vi får se om et år

Gammel 20-11-15, 09:13   #371
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Høres ut som slitsom shopping malama og Tangerine. Jeg kan varmt anbefale å bestille leker via nettbutikker. Så mye enklere å bare sitte hjemme og velge hva man skal ha, man vet at de har det man trenger og det er billigere enn fysisk butikk også. Vi bestiller oftest fra lekekassen.no.

Gammel 20-11-15, 10:49   #372
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Myria: Vi har jo samme alder på guttene (7). Hva slags ting har du kjøpt på nettet til ham? Trenger litt tips nemlig.

Gammel 20-11-15, 10:56   #373
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Og vips så hadde jeg fått unna de viktigste og dyreste(altså jeg kjøper ikke dyre gaver, men det er ungene som får de dyreste) gavene. Tror jeg skal gi dem det felles, selv om jeg kunne delt det opp for da slipper jeg krangling.

Gammel 20-11-15, 12:25   #374
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Myria: Vi har jo samme alder på guttene (7). Hva slags ting har du kjøpt på nettet til ham? Trenger litt tips nemlig.

Jeg har kjøpt en stor eske Geomag, Lego (han ønsket seg Superheroes Antman, Bionicle-figurer og noe Ninjago), Domino Express crazy factory, Skylanders Superchargers + en trepakning figurer og så bestilte jeg Plus Plus-brikker i ettertid også (det siste blir en fellesgave til alle tre). Vil bare presisere at dette er både bursdagsgaver (han har bursdag 1. desember) og julegaver.

Gammel 20-11-15, 12:57   #375
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt julekalendere og juleklær til ungene. Alt annet har blitt utsatt til etter mandag, men da skal det jommen jules! Enkel løsning på kalender i år, det ble Frost-kalender (med figurer, ikke den med sminke. ), skal vurdere om jeg putter dem i posene til de fine kalenderne eller om de bare får dem som de er. Har heldigvis fri en dag i uken fremover, så det skal nok bli styr på alt i år også!

Gammel 20-11-15, 13:08   #376
Moder'n
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2015
Moder'n har et hav av muligheter foran seg
Standard

http://pepperkakeformer.se/no/hjerte...a-mugg-5-5-cm/

Her er mange morsomme pepperkakeformer, jeg har bestil disse for å henge på krus.
Skal bake slike og lage cellofanposer som jeg fyller med hjerter, og gi dem som vennegaver.

Moder'n er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-15, 14:31   #377
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg har kjøpt en stor eske Geomag, Lego (han ønsket seg Superheroes Antman, Bionicle-figurer og noe Ninjago), Domino Express crazy factory, Skylanders Superchargers + en trepakning figurer og så bestilte jeg Plus Plus-brikker i ettertid også (det siste blir en fellesgave til alle tre). Vil bare presisere at dette er både bursdagsgaver (han har bursdag 1. desember) og julegaver.

Mine får også bl.a skylanders superchargers, men tror at de ikke får det siden jeg sa at det var litt dyrt.

Gammel 20-11-15, 14:40   #378
millact

millact sin avatar

Standard

Min får også skylanders superchargers, men skal få en ting til jeg ikke helt vet hva er enda. Må tenke litt.

Gammel 20-11-15, 14:40   #379
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Mine får også bl.a skylanders superchargers, men tror at de ikke får det siden jeg sa at det var litt dyrt.

De blir nok superglade når de pakker det opp.

Gammel 20-11-15, 14:51   #380
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

De blir nok superglade når de pakker det opp.

Ja, og i tillegg får de noe til disney infinity 3.0 som de ønsket seg veldig, og jeg sa at de ikke kom til å få begge deler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.