|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#241 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Paris - hva skjer?
Ja.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#244 |
|
Shake it out!
|
Det er jeg helt enig i, og jeg kan godt beklage at jeg dro den i den retningen.
|
|
|
#245 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du den tråden du fant det for godt å le deg skakk i i går? Snakk om dobbeltmoral. |
|
|
|
|
|
#246 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg syns det var helt ryddig og uproblematisk å diskutere så lenge det handlet om det ideologiske grunnlaget, og følte meg på ingen måte parkert av for eksempel Tallulah og Kanina, som var uenige med meg.
|
|
|
#247 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Paris - hva skjer?Du er i din fulle rett til å kalle meg et nek, det får stå for din regning. Jeg har aldri ledd meg skakk av denne tråden. Jeg lo av din idiotiske prikkekommentar. Den var patetisk. Sist redigert av Hyacinth : 15-11-15 kl 23:14. |
|
|
|
|
|
#248 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Har du bidratt med noe annet i tråden?
|
|
|
#249 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvordan kan du si det? Jeg synes det blir tillegg spesielt å snurte for at folk synes damekvelder er dumt, men ikke ønsker å diskutere hijabbruk i en tråd som handler om en fryktelig terroraksjon.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#250 |
|
Shake it out!
|
Jeg snakker ikke om det du dro inn mht ideologi, jeg snakker om det jeg spant videre på mht kvinnesyn. Jeg tror det hadde blitt parkert som "brune holdninger" uavhengig av Paris.
|
|
|
#251 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Hun har sikkert viftet noe voldsomt med luktesaltet sitt.... |
|
|
|
|
|
#252 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Paris - hva skjer?kudos til deg Milfrid. Jeg har ikke vært enig med deg i denne tråden men her viser du smidighet og vilje til å diskutere premissene for uenighet og det er sånt jeg tenker at vi kommer til å trenge veldig mye av fremover. |
|
|
|
|
|
#253 |
|
Sånn passe sane
|
Samme her. Alt står på hodet om dagen.
|
|
|
#254 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg spør ikke for å være ufin eller noe sånt, men jeg lurer på hva det er i tråden som er så sjokkerende? Jeg klarer ikke å bli sjokkert av denne tråden, for det er ikke så mange som har sjokkert meg med meningene sine. Uavhengig om jeg har vært enig i det eller ikke. |
|
|
|
|
|
#255 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Paris - hva skjer?Sporer inn, Frankrike ventet ikke lenge:
|
|
|
#256 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Paris - hva skjer?For de mest sjokkerte, tør jeg anbefale juletråden som et avbøtende tiltak. Der finnes 17 sider med lys og varme, marsipan og gløgg, og kun med små uenigheter om når treet bør pyntes. |
|
|
|
|
|
#257 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Paris - hva skjer?Eg er og litt skremt over utviklinga av denne tråden. Ikkje først og framst over at det utvikla seg til ein diskusjon om fordommar mot islam, men fordi stemninga blei som den blei. Og eg tenker at det er noko her som aktiverer sterke kjensler hos oss. Paris er liksom så nært. Vi blir redde og mange leiter etter syndebukkar som dei kan henge ansvaret på. Eg ser det ikkje bare her, men i mange diskusjonar, kommentarfelt, twitter- og fb-sider og over alt. Og eg synest det er veldig skremmande. Det er jo ikkje tvil om at alle her inne fordømmer dei handlingane som er utført og likevel krangler folk om hijab her og svinekjøtt i andre diskusjonar. Flyktinigar blir samanlikna med trojanske hestar på fb og eg veit ikkje kva... Vi reagerer - kollektivt - med ei framandfrykt som skaper splittelse. Det er veldig, veldig nifst.
|
|
|
|
#258 |
|
Librocubicularist
|
Nei...
|
|
|
|
#259 |
|
Nek er allrighte dyr
Sv: Paris - hva skjer?Jeg blir seriøst irritert over at det alltid er fordommer når man stiller seg kritisk til noe ved religion, må alle respektere absolutt alt for at man ikke skal være fordomsfull?
|
|
|
#260 |
|
Shake it out!
|
Takk. Jeg tror også vi trenger det. Det aller verste som kan skje er at frykten får overtak og at det blir oss mot dem. Det er frykten terroristene får næring fra, det er sånn IS vokser. Og det er sånn den brune bermen vokser.
|
![]() |
|
|