Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paris - hva skjer?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-15, 14:53   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paris - hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Jeg har ikke tid til å svare ordentlig nå, men hvis du tror at hensikten min med å ønske å diskutere religion som en del av en større debatt er å si at islam er islam er terror, ja da må jeg enten formulere meg klarerer eller du bør lese det jeg har skrevet en gang til. Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, og jeg tror altså at det er viktig at vi klarer det. For terroristene som sprengte seg selv i lufta i går handler det om religion. Riktig tolket eller ikke, men det er klart at religion er sentralt her (blant annet for rekruttering), selv om det brukes av organisasjonene som et middel til makt.

Jeg er enig i dette, Marla. Samtidig er det slik at den jevne muslim i Norge lider under dette. Ergo tenker jeg at vi har et ansvar for hele tiden å passe på at vi nyanserer og skiller terror-islam fra islam.
Selv om vi her i denne tråden akkurat nå klarer å skille mellom ekstremistene og alle de andre, så er børen av slike hendelser som dette, tung å bære for den jevne muslim. Ergo tenker jeg at vi hele tiden må passe oss slik at vi ikke går i fella som skjærer alle over en kam. Jeg kjenner også muslimer som opplever mer eller mindre skjult hets i hverdagen sin, og jeg tenker at vi som ikke er muslimer, må være med å ta ansvar for at de ikke føler seg uglesett, mindreverdige, at de må bære skyld og stå ansvar for noe de overhodet ikke har skyld i eller kan stå til ansvar for.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 14:58   #122
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke tid til å svare ordentlig nå, men hvis du tror at hensikten min med å ønske å diskutere religion som en del av en større debatt er å si at islam er islam er terror, ja da må jeg enten formulere meg klarerer eller du bør lese det jeg har skrevet en gang til. Det går an å ha flere tanker i hodet samtidig, og jeg tror altså at det er viktig at vi klarer det. For terroristene som sprengte seg selv i lufta i går handler det om religion. Riktig tolket eller ikke, men det er klart at religion er sentralt her (blant annet for rekruttering), selv om det brukes av organisasjonene som et middel til makt.

Nettopp. Å blande inn kristendom i akkurat dette blir søkt. Det er ikke kristendom, hinduisme, buddishme eller katolisisme som pr idag blir brukt som bakteppe for terrorisme. Og man bør diskutere hvorfor islam idag er den religionen som blir brukt som årsak til veldig mange konflikter, krig, undertrykkelse og terror i mange land. Det er som regel ikke bare religionen som er kjernen i konfliktene, men blir brukt som årsak. Hvorfor klarer IS og andre islamistiske organisasjoner å rekruttere så mange. Jeg har ingen illusjon om at ikke kristne eller andre religiøse og ekstreme organisasjoner også ville brukt samme maktmidler i samme posisjon, men det har de ikke og kan helkr ikke ta makt på samme måte. Hvorfor? En grunn, tror jeg, er at dette utspiller seg i mange fattige og over mange år konfliktfylte områder. Det er lettere å få fotfeste enn i mange vestlige land der f.eks kristendom er mer utbredt på en moderat måte. I demokratiske og på mange måter mer siviliserte land.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 15:00   #123
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nyansene er ekstremt viktige i det man blander inn religion. Og jeg tror man trenger gode begreper som skiller den gjengse, moderate muslim fra den islamistiske, ekstreme muslimen. For slik debattklimaet er i dag, så rammes alle muslimene av hatet, ikke bare de som faktisk bekjenner seg til ekstremvarianten.

Og så må man selvfølgelig diskutere hvorfor og hvordan de ekstreme grupperingene rekrutterer og hva vi, som samfunn (og da tenker jeg også muslimene i samfunnet) kan gjøre for å motvirke og motarbeide radikaliseringen.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 15:01   #124
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Nå lurer jeg på hva du legger i "dess like".

Dess like: AL qaida, Boko Haram og andre små og større grupper som støtter den type tankegang og gjerninger.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 14-11-15, 19:11   #125
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

No ser eg i diverse media at i alle fall den eine av terroristane kom til Europa som Syrisk båtflyktning via Hellas i oktober. Det første eg tenkte i går var at eg håpte at det ikkje var nyankomne flyktningar blant terroristane. Dette kjem til å føre til at flyktninghatet og fremmedfrykten får vatn på mølla. Eg håpar virkelig at det blir forsterka vakthold ved asylmottaka i Norge dei neste dagane i tilfelle nokon finn på eit eller anna....

Gammel 14-11-15, 21:31   #126
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har postet denne på FB i dag.

Gammel 14-11-15, 21:54   #127
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig handler dette om islam og selvfølgelig er det viktig å anerkjenne at IS ikke bare er muslimer, men så til de grader muslimer. En middelaldersk islam, men det er veldig, veldig islam. Det er ikke viktig fordi vi skal synes at islam er en spesielt fæl religion eller fordi muslimer skal ha noe spesielt ansvar for det som har skjedd.

Men ved å avfeie IS som onde, kjeltringer, banditter, så risikerer vi å ikke forstå deres beveggrunner, deres strategi og deres appell, og det gjør oss sjanseløse i å bekjempe dem.

De er ekstremt teologisk stringente og de er ekstremt flinke med strategisk kommunikasjon. Blant annet er den stringensen et kraftig virkemiddel på diverse muslimske diskusjonsfora, der mer usikre muslimer alltid vil bli møtt med et vennlig, velformulert og teologisk vanntett svar som leder til at niqab, fornektelse av demokrati og deltagelse i hellig krig er den eneste logiske veien.

Når det å være "god muslim" blir viktig, er du ganske sårbar for teologisk vanntett argumenter. De rekrutterer i ganske stor skala blant ganske vanlige (men frustrerte og søkende) unge mennesker, og om vi ikke forstår de appellen så kan vi heller ikke forebygge.

Et eksempel er den der koranquoten som går som en farsott på FB nå, om at den som dreper en uskyldig dreper hele menneskeheten. De mener jo åpenbart ikke at de dreper uskyldige, så det argumentet preller helt av.

Den vanlige muslim har selvsagt ikke noe som helst ansvar, de skal selvsagt møtes med respekt for dem som individer, men å tro at dette ikke har noe med islam å gjøre, det etterlater oss veldig dårlig skodd for kampen mot ondskapen.

Jeg anbefaler denne artikkelen, les hele.

http://www.theatlantic.com/magazine/...-wants/384980/

Gammel 14-11-15, 21:55   #128
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ser denne på Dagbladet:

Sitat:

TO AV DE ANTATTE TERRORISTENE KOM SOM FLYKTNINGER: Nyhetsbyrået AFP melder at to av de antatte terroristene tidligere er blitt registrert som flyktninger i Hellas, og siterer politiet.

Slik Dagbladet skrev i stad skal flere av terroristene skal ha vært hjemvendte IS-krigere fra Syria og Irak, ifølge franske medier og BBC.

Den greske visepolitiministeren opplyser ifølge Reuters en av de antatte terroristene fra Paris-angrepet hadde syrisk pass - og at han skal ha reist gjennom den greske øya Leros 3. oktober,

Jeg er spent på hva dette gjør med de allerede altfor hatefulle kommentarfeltene.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-15, 23:45   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har tenkt og tenkt på om jeg skal si noe. Men jeg kan bare ikke la dette stå uimotsagt. Av alt du har ytret på dette forumet så langt tar dette kaka. Jeg håper du selv ser hva du ikke bare antyder, men går langt i å hevde. Terrorisme har ingenting med religion å gjøre. Ingenting.

Så fint at du valgte det første innlegget mitt, og ikke de senere der jeg utdypet og til dels beklaget at jeg var litt løs i avtrekkeren.

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg har tenkt på denne siden i går. Du en en fresk røst på forumet mange ganger, rine. Men dette syntes ikke var ok. Holdt du den norske kirken ansvarlig for ABBs gjerninger?

. Og det samme gjelder deg.

Ellers veldig enig med Polyanna!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 00:10   #130
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeez, Rine. Og så rødprikk i tillegg.

Fikk forresten med meg at du nyanserte utsagnet ditt noe, men kommentaren min gikk på at sånt sier man faktisk ikke uansett.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 00:12   #131
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeez, Rine. Og så rødprikk i tillegg.

Du fikk en rød ja, men Pøbelsara fikk ikke. Lur litt på den, når du er ferdig med å rulle.

Gammel 15-11-15, 00:24   #132
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tankevekkende, Polyanna.

Jeg tenker at det må være åpenbart at mennesker som går berserk og dreper seg selv pg andre på denne måten er blindet av en tro på at faenskapen de begår sikrer dem er liv etter døden. Og jeg tror at man må kunne ta fatt i at dette faktisk er islam og muslimer, helt uten å ville korsfeste alle som bekjenner seg til islam av den grunn.

Og så må jeg innrømme at like mye som jeg frykter for meningsløse angrep på asylmottak og flyktning, like mye frykter jeg at det blant reelle flyktninger befinner seg terrorister som kan begå grusomme handlinger. Og at det vil eskalere skillet mellom "oss og dem" og gjøre IS enda mektigere og farligere.

Men altså, det nytter ikke å bare lukke øynene og si "dette er ikke islam". Det er jo det, selv om det ikke er en islam mange kjenner seg igjen i, og selv om volden også rammer andre muslimer.

Forøvrig har jeg en vond smak i munnen med tanken på de som ble slaktet i Beirut uten at verden gjorde mer enn å trekke på skuldrene. Det blir litt grelt i lys av reaksjonene etter Paris. Det har vært noen stikk på Facebook som har truffet. Meg i alle fall.

Gammel 15-11-15, 00:32   #133
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Du fikk en rød ja, men Pøbelsara fikk ikke. Lur litt på den, når du er ferdig med å rulle.

Vet du, det gidder jeg faktisk ikke bruke energi på. Hvorfor skulle det bety noe for meg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 00:34   #134
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Enig, det skjer viktigere ting i verden enn rødprikking.

Gammel 15-11-15, 01:34   #135
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fant et nydelig dikt. Har tent lys og tankene mine går til alle de som har mistet sine kjære

Det er noko gale som ikkje er bra,
dei skremmer oss no, ja det skal dei ha.
Dei gutar som feiltolkar Allah og Gud,
dei som einsame står , utan ei brud.

Eg er redd for eg kan ikkje fatta,
korleis dei fer åt seint på natta.
Korleis planlegg dei terror og frykt,
I eit land som er rolig og trygt.

Har dei tenkt på si mor og sin far,
og den tru dei i livet sitt bar ?
Dei kan ikkje bli heillag martyr,
når dei drep og tek liv som eit dyr.

Eg er redd for dei heilage menn,
dei som ingen kan kjenna igjen.
Han som før var heilt vanleg normal,
steig så opp som ein hakkande gal.

Kvifor kallar me dei radikal,
når det eigentlig heiter banal.
Kvar vart tankane underleg vridd,
når det handlar om Jol og om Id.

Eg vil be kvar ein prest og imam,
om ei læra så fast og så stram,
slik at alle kan tru på sitt rike,
men menneska kan væra like.

Gammel 15-11-15, 01:54   #136
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

No ser eg i diverse media at i alle fall den eine av terroristane kom til Europa som Syrisk båtflyktning via Hellas i oktober. Det første eg tenkte i går var at eg håpte at det ikkje var nyankomne flyktningar blant terroristane. Dette kjem til å føre til at flyktninghatet og fremmedfrykten får vatn på mølla. Eg håpar virkelig at det blir forsterka vakthold ved asylmottaka i Norge dei neste dagane i tilfelle nokon finn på eit eller anna....

Jeg er faktisk mer bekymret for om det er terrorister med spesifikke planer som kommer inn i landene på den måten.

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 15-11-15, 02:01   #137
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Ironien i at vi så The Hunger Games og Catching Fire sammen med eldstemann i går, og snakket mye om frykt som middel for kontroll ...

Gammel 15-11-15, 09:49   #138
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg er faktisk mer bekymret for om det er terrorister med spesifikke planer som kommer inn i landene på den måten.

Det er godt mulig at det skjer, men samtidig har vi jo radikaliserte ungdommar som er født og oppvokst her, så eit eventuelt terrorangrep kan likegodt bli utført av norske statsborgarar som sympatiserer med IS.

Eg går ut frå at norske myndigheter sjekker opp dei som kjem som flyktningar mot databaser med oversikt over terroristar og radikaliserte islamister, og kanskje burde ikkje flyktningane få bevege seg fritt før det er gjort grundig bakgrunnssjekk, men eg trur uansett det er umulig å sikre seg 100%. Likevel kan vi ikkje stoppe å ta imot flyktningar. Vi kan ikkje droppe å hjelpe folk fordi 1% av dei er potensielle terroristar.

Terrorangrep får vi nok igjen i Norge uansett. Antageligvis ikkje av samme omfang som i Paris, men vi er naive dersom vi trur at vi er tryggare enn andre land i Europa.
Det er vel berre eit spørsmål om tid før vi får den første skulemassakren også . Når både Finland og Sverige har hatt det er det vel ingen grunn til å tru at vi skal sleppe unna?
Det sitt nok flere "tikkande bomber" på diverse gutterom rundt om i landet. Og mesteparten av dei er sikkert 100% norske.

Gammel 15-11-15, 09:57   #139
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg blir det helt absurd i denne sammenhengen å si at terrorisme ikke har noe som helst med religion å gjøre. Det er jo åpenbart at det har veldig mye med det å gjøre, selvfølgelig uten at det betyr at muslim = terrorist.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-15, 10:31   #140
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er uenig med Polyanna. IS tror kanskje selv at de er muslimer, og de bruker retorikk som går på streng islam. Men de misbruker islam. Det er ingenting ved deres livsførsel, med bruk av alkohol, slaver og voldtekter, slakting av uskyldige mennesker, som kan forsvares gjennom islam, selv ikke en middelaldersk. De befinner seg riktignok i middelalderen. I en slags GOT voldsfantasi. Jeg er enig i at måten de rekrutterer unge sårbare vestlige muslimer, har med motsetninger mellom islam og vestlig kultur å gjøre. Og måten vi stigmatiserer muslimer. Ved å ikke anerkjenne dette, skaper vi ytterligere grobunn for kjeltringene til å rekruttere. Vi må ikke la oss forlede av kjeltringenes såkalte islam-retorikk og la dem misbruke Guds navn og islam ved å anerkjenne dem som muslimer.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:20.