|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Har du kunstig juletre? | |||
Ja, og det er jeg veldig fornøyd med! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
87 | 46,03% |
Ja, men det er bare fordi vi må - jeg liker det ikke |
13 | 6,88% |
Nei, men jeg vurderer å kjøpe det |
25 | 13,23% |
Nei, og det vil jeg heller aldri ha |
62 | 32,80% |
Har verken ekte eller kunstig juletre |
2 | 1,06% |
Deltakere: 189. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi har hatt kunstig de fire siste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg var en sånn som aldri skulle ha kunstig juletre. Det varte helt til vi fikk en allergiker i hus. Det tok noen juler før vi så sammenhengen med innleggelse i høytiden.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøpte kunstig først og fremst fordi vi var mye borte i julen og det var greit å slippe barnåler overalt, men siden begge er allergikere oppdaget vi ganske raskt at vi klødde betydelig mindre i øyne og nese med kunstig tre. Nå har vi to barn med astma og allergi, så det blir kunstig her fremover også. Jeg lurer dog på om vi skal bytte det ut i år, det begynner å bli slitt. Det vi har nå er fra Clas Ohlson, men det kan hende vi oppgraderer til et finere et.
![]() |
#25 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Eg har eit ti år gammalt frå ellos, arva etter mor mi og far min. Det mister tjue nåler kvart år. Særs nøgd.
![]() |
#26 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi kjøpte kunstig for 2 år siden. Jeg synes ærlig talt at det er penere enn de ekte trærne vi har hatt. For oss er det praktiske årsaker som gjør at vi har endt opp med kunstig tre; vi er ofte bortreist det meste av julen, og nå slipper vi å komme hjem til dødt tre og nåler over hele gulvet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi har ekte. Å handle det, banne over den jævla juletrefoten, og deretter fnise over de enorme mengdene barnåler som detter av er tradisjon. Om noen av oss blir allergiske må vi selvsagt velge noe annet.
![]() |
#28 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi har ekte tre. Jeg liker i utgangspunktet ikke liksommaterialer, kan f.eks ikke tenke meg laminatgulv eller liksomfliser heller. Selv om det ser og kjennes overbevisende ekte og fint ut. Har derfor aldri engang vurdert å kjøpe kunstig juletre, jeg elsker å lete etter det perfekte lubne juletreet og å ta det med hjem i stua for å oppdage at det er dønn skeivt. I år igjen. Og så lukter det så godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg svelget kamelen for noen år siden og kjøpte kunstig, etter å ha drept 2 av de juletrefot-greiene, grip-et-eller-annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Nei. Og jeg håper jeg slipper å ha det noen gang. Jeg vokste opp med kunstig juletre, fordi foreldrene mine ikke liker "søl", og det var ganske usjarmerende. Men jeg ser jo at de kunstige trærne som selges nå er mye finere. Vi går på den lokale juletregården og merker tre tidlig i advent, og henter det i skogen selv når julaften nærmer seg. Det er en av de koseligste juletradisjonene våre.
Sist redigert av Niobe : 09-11-15 kl 21:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
By the Sea
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?
Det høres utrolig koselig ut! Det er typisk sånt vi har lyst til å gjøre men ikke får gjort i desember - det blir alltid hastekjøp 22. desember.
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Jeg kjøpte ett i fjor som likner veldig på dette, og jeg er veldig fornøyd.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
By the Sea
|
Hvor kjøpte du det, pøbelsara?
![]() |
#34 |
Personlig pessimist
|
Det er kjempekoselig! Vi er heldige, for gården ligger fem minutt herfra. Dermed er det lett å svippe innom når været er greit. Barna løper som gale fra tre til tre og synes det ene er finere enn det andre, og jeg blir tilslutt "treblind" og faller pladaskt for et som er både bredere og høyere enn stua. De ser veldig mye mindre ut i skogen enn inni stua...
![]() |
![]() |
#35 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Har ca 6 stk. i forskjellige farger og størrelser.
![]() |
#37 |
Textrovert
|
![]() Sv: Har du kunstig juletre?Vi har bare juletre annethvert år, og da har vi ekte. Noe annet kunne ikke falle meg inn, da lar jeg heller være.
![]() |
#38 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Vi har også slik tradisjon, det er fast adventskalenderaktivitet siste søndagen før jul. Det er flere av gårdene i utkanten av byen som tilbyr selvhogst av juletrær de siste to helgene før jul, der de i tillegg har kjøring med hest og slede, eller hesteridning, og kaffe og kakao ved bålet inkludert i juletreprisen. Så får man selv gå i hogstfeltet og finne seg det treet man ønsker. Det er kjempekoselig! Jeg trur ungene hadde blitt ganske skuffet hvis vi erklærte at det var slutt på tradisjonen fordi vi skulle ha "latetre" - som de ville kalt det. Vi gjorde det til og med da vi hadde 2 mnd gamle tvillinger, mannen og jeg med hver vår baby i bæresjal inni jakka.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 09-11-15 kl 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
finner ut av mye
|
Takk!
![]() |
#40 |
Panzerekstremfeminist
|
Min lokale hageland-butikk.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|