|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg har 7-seter selv om jeg synes mindre biler er langt mer snertne, jeg har en diger Kenwood Major Titanium selv om jeg synes KA er veldig mye finere. Av og til - men slett ikke alltid, jeg er en jåle og estetikk har en høy verdi for meg - må form vike for funksjon. Jeg elsker Kenwooden min, den er en tung og trofast kjøkkenalliert som gjør matlaging og baking til mange mennesker og store selskaper enkelt og lystbetont. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg har en gammel Ankarsum, (eller, electrolux assistent) og syns ikke den kan lage SÅ store deiger. Den sliter med mer enn fire store brød om gangen, egentlig. Jeg har hittil ikke klart å bake en deig med den uten at den har kastet deig utover halve kjøkkenet.
![]() |
#23 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg er i Kenwoodfraksjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?
Høres ut som om noe er feil med din da ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Eneste sølet med min Electrolux er når jeg tømmer melet utenfor. Det skjer relativt ofte, men er definitivt ikke maskinen sin skyld.
![]() |
#26 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Denne har jeg i tillegg til KA. Elsker begge maskinene. KA til kaker osv- Ankarsrumen til 3-4 brød i slengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg elsket min KA i mange år. Den eltet og pisket godt, og holdt i massevis til kosebaking av kaker og små deiger (type to brød / 24 boller). Nå baker jeg betydelig mer, og mer av nødvendighet enn for kos, og KA er pensjonert til fordel for en Kenwood Major Titanium. Den bråker mer og jeg opplever at den både elter og pisker litt dårligere enn KA. Men den håndterer store deiger og gjør hverdagen min lettere, så jeg har lært å elske den også.
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
Mulig jeg overvurderer hvor stor deig den kan lage.
![]() |
#30 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Altså, min kenwood, en assistent, en trykkkoker og andre greier er også duppedingser for meg altså. Det betyr bare "en greie", ikke at den er unyttig.
![]() |
#31 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?For meg er det motsatt, en kjøkkenmaskin som ikke står fast på benken, brukes ikke i det hele tatt. Jeg kjøpte KA fordi det var en god maskin som også var pen nok til å stå fremme. Jeg trives godt med å lage to brød i slengen.
![]() |
#32 |
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg baker egentlig ikke brød, men skal jeg først lage boller lager jeg mange. (vel stor deig, det blir fort både boller med og uten rosiner og kanelboller og gjerne hvetestang også.) Skal jeg først bake, det skjer ikke hver uke, så blir det heller mye når jeg først er igang.
![]() |
#33 |
Mother of Dragons
|
Jeg har KA, og har den stående fremme fordi jeg synes det er praktisk at jeg ikke trenger å løfte den frem.
![]() |
#34 |
Hertuginne
|
Mens jeg driter i om den er pen eller ei, har en mann som baker tre-fire brød i slengen og trenger solid maskin, og har Kenwooden stående fremme hele tiden. Folk og behov er jo forskjellige.
![]() |
#35 |
Prettiest mess ever seen
|
Ja, selvsagt, og derfor er det helt meningsløst å disse den ene maskinen fordi man selv trenger noe annet. Jeg trenger stor maskin annenhver jul når jeg lager julepølser, men en KW hadde stått i skapet i 2 år i strekk, også hadde jeg laget pizzadeig for hånd og kaker med stavmikser og bannet mye. :synsk:
![]() |
#36 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Jeg forstår at egentlig trenger jeg begge |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Mens jeg lager pizzadeig med phillipsen, den håndmikseren med stativ og bolle, og små kaker og krem også, også drar jeg frem kenwooden flere ganger i året likevel. Og fikk veldig lyst å lage pølser til jul kjente jeg plutselig...
![]() |
#38 |
Medlem siden: Sep 2007
Her er jeg og. Det hender jeg en og annen gang ønsket at den var større, men jeg baker tross alt ikke så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem siden: Mar 2013
![]() Sv: Kenwood eller kitchen aid?Kom tilfeldig vis over denne artikelen. Litt gammel, men ser det fortsatt selges Major titan i butikkene, så kan være verdt å vite
![]() |
|
|