Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kenwood eller kitchen aid?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-15, 23:54   #21
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kenwood eller kitchen aid?

Jeg har 7-seter selv om jeg synes mindre biler er langt mer snertne, jeg har en diger Kenwood Major Titanium selv om jeg synes KA er veldig mye finere. Av og til - men slett ikke alltid, jeg er en jåle og estetikk har en høy verdi for meg - må form vike for funksjon. Jeg elsker Kenwooden min, den er en tung og trofast kjøkkenalliert som gjør matlaging og baking til mange mennesker og store selskaper enkelt og lystbetont.
Den er ikke så stilig og den bråker som søren, men jeg bruker den nesten hver dag og ville absolutt ikke byttet den bort i en som var langt penere men mindre funksjonell for meg og mitt behov.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 00:31   #22
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en gammel Ankarsum, (eller, electrolux assistent) og syns ikke den kan lage SÅ store deiger. Den sliter med mer enn fire store brød om gangen, egentlig. Jeg har hittil ikke klart å bake en deig med den uten at den har kastet deig utover halve kjøkkenet. (Mulig jeg gjør noe feil? )

Gammel 20-07-15, 00:37   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i Kenwoodfraksjonen.

Har en Kenwood Major Titan 1500W og elsker at den håndtere deig til fire grovbrød i slengen. Jeg synes den ser helt ok ut, og har hatt den på kjøkkenbenken fram til nå, men tilstår at den havnet på grovkjøkkenet da vi flyttet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 04:08   #24
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har en gammel Ankarsum, (eller, electrolux assistent) og syns ikke den kan lage SÅ store deiger. Den sliter med mer enn fire store brød om gangen, egentlig. Jeg har hittil ikke klart å bake en deig med den uten at den har kastet deig utover halve kjøkkenet. (Mulig jeg gjør noe feil? )

Høres ut som om noe er feil med din da ja.

Jeg er oppvokst med en slik og stadig vekk store deiger og har vel aldri opplevd søl noe sted med den.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 09:05   #25
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Eneste sølet med min Electrolux er når jeg tømmer melet utenfor. Det skjer relativt ofte, men er definitivt ikke maskinen sin skyld.

Gammel 20-07-15, 10:06   #26
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Denne har jeg i tillegg til KA. Elsker begge maskinene. KA til kaker osv- Ankarsrumen til 3-4 brød i slengen.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jeg skal pensjonere min Electrolux Assistent (den synger på siste verset) og kommer til å kjøpe Ankarsrum Assistent - samme maskin med nytt navn.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 10:30   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Eneste sølet med min Electrolux er når jeg tømmer melet utenfor. Det skjer relativt ofte, men er definitivt ikke maskinen sin skyld.

Samme her.

Gammel 20-07-15, 20:25   #28
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsket min KA i mange år. Den eltet og pisket godt, og holdt i massevis til kosebaking av kaker og små deiger (type to brød / 24 boller). Nå baker jeg betydelig mer, og mer av nødvendighet enn for kos, og KA er pensjonert til fordel for en Kenwood Major Titanium. Den bråker mer og jeg opplever at den både elter og pisker litt dårligere enn KA. Men den håndterer store deiger og gjør hverdagen min lettere, så jeg har lært å elske den også.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-15, 20:31   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Høres ut som om noe er feil med din da ja.

Jeg er oppvokst med en slik og stadig vekk store deiger og har vel aldri opplevd søl noe sted med den.

Mulig jeg overvurderer hvor stor deig den kan lage.

Gammel 21-07-15, 10:41   #30
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Kjære vene. KA er da ikke en dyr duppedings som først og fremst er laget for å være pen.

Så vidt jeg vet, som da eier en KA, er den også funksjonell, og det er derfor jeg har kjøpt den. At den er pen å se på gjør ikke noe for meg. Jeg liker interiør og den slags. Men jeg liker også matlaging, og er faktisk ganske habil på kjøkkenet. Du fremstiller KA som mye staffasje og lite nytte, men det er jo bare feil. Det er ikke slik at KA er en tullemaskin for jåler og Kenwood arbeidshesten for de som har peiling på kokkelering. Man må ikke ha en maskin som tar flere kilo hvetemel om det aldri er aktuelt å bake så store mengder. Og til alt det andre klarer KA jobben like bra eller bedre enn Kenwooden.

Altså, min kenwood, en assistent, en trykkkoker og andre greier er også duppedingser for meg altså. Det betyr bare "en greie", ikke at den er unyttig.

Jeg har bare absolutt null nytte av at de står på benken, og har litt avers mot butikker som stiller ut samme kjøkkenmaskin i ørten farger, for da er designen åpenbart en god del av salgsargumentet, og det er ikke noe jeg er villig til å betale for, det har nemlig null verdi for meg

At det HAR verdi for andre er jeg ikke det minste i tvil om, ellers hadde de da ikke solgt så mye. Jeg er bare litt sånn annerledes, og har altså ikke lyst på utstillingskjøkkenmaskin.

Gammel 21-07-15, 11:20   #31
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det motsatt, en kjøkkenmaskin som ikke står fast på benken, brukes ikke i det hele tatt. Jeg kjøpte KA fordi det var en god maskin som også var pen nok til å stå fremme. Jeg trives godt med å lage to brød i slengen.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 11:27   #32
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg baker egentlig ikke brød, men skal jeg først lage boller lager jeg mange. (vel stor deig, det blir fort både boller med og uten rosiner og kanelboller og gjerne hvetestang også.) Skal jeg først bake, det skjer ikke hver uke, så blir det heller mye når jeg først er igang.

Det er ikke det å ta frem maskinen til er tiltaket. Det er resten.

Vi er alle forskjellige, så en får finne maskiner etter sitt behov. Jeg har ikke nok benk til at alt mulig skal så fremme, så fremme står minst mulig. Derav kaffitrakter og mikro (sistnevnte bygges gjerne inn dersom jeg noen gang får nytt kjøkken, havne oppi et skap et sted) Alt annet tas frem ved behov. Kaffitrakteren brukes ikke annet enn i helga, men er mer pes å sette bort for den er for høy til å stå i skapet hvor jeg har plass, og egner seg ikke til å legge inn pga vannbeholderen og sånn, så den får stå.

Gammel 21-07-15, 11:51   #33
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Sikkert ikke, den er jo nemlig ikke PEN. Men den lager deiger til pizza og kaker, eller en liten bolledeig. (jeg lager dog helst stooor, så da er det kenwood) den pisker krem og
lager muffinsrøre. For meg gjør den helt klart nytten.

Og sammen med min kenwood har jeg alt jeg trenger, OG slipper en dyr duppedings som liksom skal stå fremme og ta opp plass.

Liker ikke dingser som er laget for å være pene, for meg er det ikke verd å betale for, funksjonell holder. Jeg er lite opptatt av mote, interiør og denslags. Mildt sagt.

Jeg har KA, og har den stående fremme fordi jeg synes det er praktisk at jeg ikke trenger å løfte den frem.

Men KA er, dersom man ikke bruker å lage store gjærdeiger, etter min erfaring en bedre kjøkkenmaskin enn Kenwood til å lage kaker, smådeiger og pisking.
Jeg baker ikke brød, men lager _mye_ mat og etter min funksjonsspekk er KA den beste maskinen og ikke en interiørgreie.

Gammel 21-07-15, 12:05   #34
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

For meg er det motsatt, en kjøkkenmaskin som ikke står fast på benken, brukes ikke i det hele tatt. Jeg kjøpte KA fordi det var en god maskin som også var pen nok til å stå fremme. Jeg trives godt med å lage to brød i slengen.

Mens jeg driter i om den er pen eller ei, har en mann som baker tre-fire brød i slengen og trenger solid maskin, og har Kenwooden stående fremme hele tiden. Folk og behov er jo forskjellige.

Det er jo ikke tvil om at KA er nettere, lettere og designmessig "penere" enn Kenwood. Den har også mindre kapasitet og mindre motor enn Kenwood, selv om man ikke kan sammenligne kW mot kW, fordi effekten tas ut forskjellig fra maskin til maskin (hvordan motoren er bygd opp, hvor lang avstand det er fra motor til roterende utstyr har mye å si på hvor mye effekt man klarer å hente ut av motoren).

Så om man skal ha KA eller Kenwood avhenger av hvilke behov man har og hvordan man vektlegger de ulike behovene opp mot hverandre.

Gammel 21-07-15, 12:16   #35
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Mens jeg driter i om den er pen eller ei, har en mann som baker tre-fire brød i slengen og trenger solid maskin, og har Kenwooden stående fremme hele tiden. Folk og behov er jo forskjellige.

Det er jo ikke tvil om at KA er nettere, lettere og designmessig "penere" enn Kenwood. Den har også mindre kapasitet og mindre motor enn Kenwood, selv om man ikke kan sammenligne kW mot kW, fordi effekten tas ut forskjellig fra maskin til maskin (hvordan motoren er bygd opp, hvor lang avstand det er fra motor til roterende utstyr har mye å si på hvor mye effekt man klarer å hente ut av motoren).

Så om man skal ha KA eller Kenwood avhenger av hvilke behov man har og hvordan man vektlegger de ulike behovene opp mot hverandre.

Ja, selvsagt, og derfor er det helt meningsløst å disse den ene maskinen fordi man selv trenger noe annet. Jeg trenger stor maskin annenhver jul når jeg lager julepølser, men en KW hadde stått i skapet i 2 år i strekk, også hadde jeg laget pizzadeig for hånd og kaker med stavmikser og bannet mye. :synsk:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 12:46   #36
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Jeg forstår at egentlig trenger jeg begge

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-15, 14:40   #37
Malama

Malama sin avatar

Standard

Ja, selvsagt, og derfor er det helt meningsløst å disse den ene maskinen fordi man selv trenger noe annet. Jeg trenger stor maskin annenhver jul når jeg lager julepølser, men en KW hadde stått i skapet i 2 år i strekk, også hadde jeg laget pizzadeig for hånd og kaker med stavmikser og bannet mye. :synsk:

Mens jeg lager pizzadeig med phillipsen, den håndmikseren med stativ og bolle, og små kaker og krem også, også drar jeg frem kenwooden flere ganger i året likevel. Og fikk veldig lyst å lage pølser til jul kjente jeg plutselig...

Gammel 21-07-15, 14:47   #38
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg og. Det hender jeg en og annen gang ønsket at den var større, men jeg baker tross alt ikke så mye.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-10-15, 12:36   #39
Bamsemums

Bamsemums sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kom tilfeldig vis over denne artikelen. Litt gammel, men ser det fortsatt selges Major titan i butikkene, så kan være verdt å vite

Kenwood Major titan skifter navn til Kenwood Chef XL. Så og si samme maskinen. Litt endret utseende, og festeannordningen for ekstrautstyr i front endres.
http://m.dinside.no/930677/snart-slu...-kenwood-major

Test av den 'nye' kenwood maskinen.
http://m.dinside.no/932040/kenwood-chef-xl-sense

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.