Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Tjukk L i allmenning

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Se resultatene: Allmenninga:
Med tjukk L, og jeg er fra bøgda 5 6,58%
Med tjukk L, og jeg er fra by 1 1,32%
Med tynn L, og jeg er fra bøgda 24 31,58%
Med tynn L, og jeg er fra by 41 53,95%
Det varierer, og jeg er fra bøgda 0 0%
Det varierer, og jeg er fra by 0 0%
Sagflis 5 6,58%
Deltakere: 76. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-09-15, 12:32   #1
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tjukk L i allmenning

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg synes IKKE det er kult å ikke vite hva det er. Jeg synes det er DRITPINLIG. Jeg skal liksom være språkmenneske, og så VET jeg ikke sånt. Eller rettere sagt, jeg visste om det i betydningen "plass i byrom", men trevarehandel og slektskap var helt nytt for meg.

Trevarehandel tror jeg er feil bruk. Slektskap var en spøk.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 12:33   #2
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Slektskap var en spøk.

Åh. :lese litt nøyere:

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 12:38   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Åh. :lese litt nøyere:

Ikke bare spøk da. Jeg kan finne på å omtale en eller annen fjern (dvs. litt ut over søskenbarn) som æLmenning. Moren min kommer som regel ilende til og tar en lengre utlegning om slektskap og slektsforhold (inkl. sykdomshistorie) tilbake til viktingetiden som får både Snorres kongesagaer og mosebøkene til å blekne.

Gammel 23-09-15, 12:40   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Ikke bare spøk da. Jeg kan finne på å omtale en eller annen fjern (dvs. litt ut over søskenbarn) som æLmenning. Moren min kommer som regel ilende til og tar en lengre utlegning slektskap og slektsforhold (inkl. sykdomshistorie) tilbake til viktingetiden som får både Snorres kongesagaer og mosebøkene til å blekne.

Min svigerfar bruker æLmenninger på samme måte, og det er jo en slags spøk, da. Ja, det indikerer et fjernt slektskap, men uttrykket er jo valgt for å være litt morsom - som et slags "x-menninger".

Gammel 23-09-15, 12:42   #5
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Min svigerfar bruker æLmenninger på samme måte, og det er jo en slags spøk, da.

Ja, det er vel ikke akkurat noe som står i noen ordbok. Bortsett fra lokale dialektordbøker.

Gammel 23-09-15, 21:49   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Java, her.

Trevarehandel tror jeg er feil bruk. Slektskap var en spøk.

Ja, det er upresist å kalle trevarehandler flest for allmenning. Akkurat vår selger trevirke, ved og annet fra allmenningsskogen, den som bønder og andre med allmenningsrett har tilgang på. Vi har selvsagt også "saga", men der selger de jo ikke noe. Her brukes også "mølla" om Felleskjøpet-butikken.

Morsomt å se at det engasjerer.

Jeg opplever, som sagt, at det å snakke bredt er kode for å signalisere at man tilhører Slekta som kjenner Josef. Jeg opplever at servicenivået veksler kraftig etter sånne parametre, på steder som aLmenninga, mølla og hos frisøren, etter hvor mye eller lite byfis/innfLytter man er.

Jeg syns det er omtrent like rart som å ikke vite hva Obos er og å ha gått glipp av allmenningsprinsipspet. Jeg kjenner nok folk i begge leire.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:59.