|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde en trøffel?
|
|
|
#22 |
|
Rockesøster
|
|
|
|
#23 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg tror ikke jeg har smakt noe trøflete, så jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort med den. Men word on the street skal jo ha det til at det er en litt spesiell smak, så jeg hadde nok laget olje, for å kunne smaksette ting litt forsiktig, og for å ha mulighet til å dele med de mer finstemte ganene jeg har i familien, hvis jeg ikke likte det så godt selv.
|
|
|
#24 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg ville laget en omelett. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg hadde gitt den til deg. Evt. betalt deg for å overta den.
|
|
|
|
#27 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg leste og tøffel, det ble et fascinerende førsteinnlegg.
|
|
|
#28 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg ville også laget trøffelolje. Da kan du |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Trøffel smaker nokså spesielt, så jeg kan faktisk (utrolig nok) forstå at noen ikke liker det. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
heimføing
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Hvis jeg hadde fått en (ikke at jeg tror det skjer) så hadde den sannsynligvis blitt liggende på benken eller i kjøleskapet til den enten var mugla eller skrumpa inn til en liten klump. Og så hadde den gått til resirkulering. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Hvis jeg hadde en trøffel så hadde jeg prøvd å gjenskape den utrolig deilige enkle retten jeg spiste til lunsj i Roma i sommer. To ganger faktisk. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
:drikkele: Fem desiliter? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvis du hadde en trøffel?I Pittigliano fikk jeg revet trøffel på fersk båndspagetti. Var usikker på om det smakte nydelig eller svovel som i kilden vi nettopp hadde badet i.
|
|
|
|
#34 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Det er veldig godt på pasta. Jeg fikk det på en restaurant i Gamla Stan i Stockholm.
|
|
|
#35 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Guttungen (da 8 eller 9) bestilte en eller annen eggerett med trøffel på en restaurant på Menorca en gang. Kelneren kom med retten, plasserte den foran gutten og høvlet masse trøffel over mens han sa "Lucky boy!" |
|
|
|
|
|
#36 |
|
utfordrer ikke
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Min beste restaurantopplevelse ever! var på en liten italiensk restaurant i bakgatene til Milanos katedral, og det var penne i en saus av safran og trøffel.
|
|
|
#37 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Nextlife, det man gjør er å lage i stand alt det gode som foreslås her, og invitere din venn englesara på besøk en helg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du hadde en trøffel?Jeg pleier å bruke trøffel på hvit mat - risotto, potetmos, blomkålsuppe etc. Også veldig godt på eggerøre. Sist fikk jeg det på popcorn, utrolig digg. (Det var riktignok trøffelsalt.) |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Har tro på forbedring
|
haha, det leste jeg også.
|
|
|
#40 |
|
Kontrollfrik
Men det er liksom ikke sopp. Altså, det er jo sopp, men den er hard, ikke som en sopp. Jeg nevner det bare fordi jeg ikke er glad i sopp. Jeg fordrar ikke den ekle og svampete konsistensen. En trøffel spiser man også så små mengder av, det er ikke sånn at man tygger store biter av den. Det er helt annerledes enn alle andre sopper. |
|
|
|
![]() |
|
|