Sv: Hva - om noe - er greit å tvinge andre til?
Opprinnelig lagt inn av søster, her.
Jeg har riktignok raspet gulrøtter og selleri oppi lasagnen, men det er jo mest for smakens skyld, sant?
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Eller når underbuksene er så hullete at det i grunnen bare er strikken rundt livet igjen, det er greit å hive de da uten å spørre først eller?
Opprinnelig lagt inn av gullet, her.
Kjære deg, de blir da kastet lenge før det. Det er greit at far ikke har kropp som en gresk gud, men vi gjør det beste ut av det og da er helt og pent undertøy en god begynnelse ...
Det er tross alt jeg som skal nyte synet av den mannen!
Opprinnelig lagt inn av esme, her.
Jeg tvinger ikke mannen min til å gjøre noe nei. Min personlige idé (og jeg er klar over at andre har det på en annen måte og er dønn lykkelige så det er ikke kritikk av noen) av et likestilt forhold er uforenlig med en hverdag hvor jeg skal gå inn i en slags "kone + litt mamma" rolle hvor jeg skal drive og mase på mannen for å spise ordentlig, kle seg ordentlig og i det hele tatt oppføre seg som et fornuftig voksent menneske. Jeg absolutt avskyr å bli tvunget til å være masekjerring og takler ikke å være sammen med menn som må mammes.
Er veldig enig med deg i dette. Og før vi fikk barn maste jeg ikke om en ting. Men nå må jeg til min fortvilelse konstatere at jeg av og til forvandles til "the nagging wife".
Nå har jeg måttet bringe temaet "skal du ikke snart barnesikre vaskeskapet?" på bane uttallige ganger den siste måneden. Og han sier ja, men gjør det ikke.
Jeg ar opptatt av å ikke gnåle for mye, for jeg vet at når de samme tingene sies om og om igjen, så mister de effekten temmelig fort.
OG jeg misliker STERKT "the nagging wife"- imaget ...
(...kanskje noen kan gi gode råd til hvordan inngå masing? )