Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-15, 15:26   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mad Max - Fury Road. Se den. Bare se den. På KINO!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Australske ja, jeg følger ikke med.
"Did you come here to die? Nah, mate, I came here yesterday".

Men det er noe med det miljøet der som alltid har fått det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.

Jepp!

Jeg så den i går. Den var velig bra, men jeg som egentlig tåler en del innenfor denne genren, synes også at miljøet i denne filmen var skikkelig ekkelt. Creeps me out, rett og slett.
Også må jeg innrømme at jeg fikk hetta av det utrolig masete soundtracket. Men det er en gjenganger hos meg, til tross for at jeg over hodet ikke er tander på høye lyder (det skulle tatt seg ut :høylydt. Husker jeg hatet "There will be blood" på grunn av den enerverende musikken. Ødela hele filmen for meg.

Men ja. Kul film, overload av action og sterke kvinnfolk i førersetet (bokstavelig talt).

Gammel 28-05-15, 16:01   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Jepp!

Jeg så den i går. Den var velig bra, men jeg som egentlig tåler en del innenfor denne genren, synes også at miljøet i denne filmen var skikkelig ekkelt. Creeps me out, rett og slett.
Også må jeg innrømme at jeg fikk hetta av det utrolig masete soundtracket. Men det er en gjenganger hos meg, til tross for at jeg over hodet ikke er tander på høye lyder (det skulle tatt seg ut :høylydt. Husker jeg hatet "There will be blood" på grunn av den enerverende musikken. Ødela hele filmen for meg.

Men ja. Kul film, overload av action og sterke kvinnfolk i førersetet (bokstavelig talt).

Den var intens synes jeg. Vi så den søndag.
Full av action, men ikke veldig mye sånn overraskende innhold da. Man skjønner fort "storyen" på en måte

Men kul film ja, og defintivt underholdende.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-15, 01:31   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en film!

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

De har ikke alltid på seg så mye klær. Men de har aktive roller! Theron har til og med hovedrollen! Og hun kommanderer arme, undertrykte Mad Max, i stedet for å la ham ta kommandoen! Og det er masse damer! Og hovedplottet handler faktisk om damer! Det er ikke rart de stakkars mennene føler seg marginalisert.

Og til alt overmål kjører de rundt i ørkenen i en tankbil lastet med … morsmelk!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-15, 09:39   #44
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

For en film!

Og til alt overmål kjører de rundt i ørkenen i en tankbil lastet med … morsmelk!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-15, 10:01   #45
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men at den unge krigeren var about a boy boyen Marcus, DET så jeg ikke.

Kul film. Vi så 3-eren på nytt før denne, det var ikke nødvendig, eller jo, det var jo relevant. Nå må 2eren sees på nytt. 1eren har jeg aldri sett tror jeg.

- Serenity now. Insanity later.

Sist redigert av Agent Scully : 19-06-15 kl 13:33.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-15, 10:47   #46
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man fint kan se den uten å se/huske de gamle filmene i det hele tatt. Man får nok kontekst av selve filmen, og flashbackene til Max gir nok backstory, synes jeg.

Det var veldig stas å se den om igjen også.

Gammel 28-08-15, 12:21   #47
Kjøkkenskriveren
Bork bork bork

Kjøkkenskriveren sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nedre Romerike
Blogginnlegg: 56
Kjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smartKjøkkenskriveren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Intet mindre enn et mirakel at en sånn oppfølger kan komme etter 30 år. Eller i det hele tatt.

To ting jeg har lært: Ingen av oss blir noensinne like tøffe som flammekastergitaristen. Og pass alltid på å ha en avbitertang med langt skaft.

Gammel 28-08-15, 13:05   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God livslærdom skulle apokalypsen inntreffe.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-15, 14:51   #49
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utmerket oppsummering.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-15, 17:29   #50
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil ikke ha bil, noensinne, om ikke det følger med en kar med en sånn gitar.

Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:24.