Sv: Ja, hva skal man si om Anundsens propagandavideo?
Min kommentar om hjerte smerte var alldeles ikke rettet mot de som sendes ut, noe jeg forstår er svært vondt.
Den var rettet mot synseføling fra brukere her inne vedrørende lovpålagte oppgaver, som det ikke skal være lov til å være fornøyd med seg selv fordi man oppfyller den. Mange regjeringer har vært kritisert for lange soningskøer. Jeg skjønner godt man vil skryte av å ha fått ned disse, hvis dette er tilfelle, uten å måtte ta hensyn til at noen er lei seg fordi de må i fengsel. Hva med ofrene? Rehabiliteringsprossessen til den kriminelle?
Jeg jobber selv med lovpålagte oppgaver som tidvis medfører både gråting og å knuse noens drømmer, men det betyr oftest at jeg gjør jobben min, og det har jeg all grunn til å være stolt av. I tillegg har jeg et pragmatisk forhold til det uten særlig føleri, noe som er nødvendig. Staten har som mål at flere skal gjøre en slik jobb som meg, mao vil flere gråte og få knust noen drømmer. oppnår man det målet kan man selvsagt skryte. Ikke av at folk blir lei seg, men at man når målet om lovens intensjon.
Jeg trenger alldeles ingen påminning om at jeg har vunnet i verdenslotteriet, det er jeg fullt klar over. Og jeg skal stemme på et parti som ønsker flere syriske flyktninger til landet.
Vi kan ikke alle går rundt og føle på hva som er trist og leit. Noen av oss må også gjøre de kjipe tingene som lovene sier. At man får de ressursene som trengs er da en god ting.