Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-15, 19:32   #161
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Her kom S sin farmor og sa at i kjelleren der hun bor (som er type leiligheter for eldre) så er det sååå fint å holde fest!
Ikke et eneste vindu eller noe, og ganske begredelig i mine øyne. S takket pent nei, men lovte å tenke på det.
Mine foreldre mener vi kan leie restauranten der de bor, og så ha kaffe og kake hos de etterpå.
Mulig det blir litt dyrt.
Ellers har vi meldt henne opp til konfirmasjon 8. mai, har betalt og alt.

Gammel 25-05-15, 10:42   #162
Sonar
Bør lage seg en tittel selv

Sonar sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ikke påmeldt ennå, men iformasjonsmøte i kirken neste uke. Alt taler for at hun velger kirkelig. Jeg synes det er så bra de tar selvstendige valg. minstemann er jo da heldig som har søsken som har valgt forskjellig. Da vet han litt mer hva han kan velge mellom

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-15, 21:01   #163
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Humanistisk konfirmasjon her. Har dato, lokalet vi ønsket var ledig selve dagen, men opptatt dagen før, så vi må finne et annet.
Det er vel i grunn så langt vi har kommet. Lenge igjen til panikken setter inn.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-15, 23:56   #164
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Bare sånn for moroskyld spurte jeg om lokalet i nabolaget var ledig. Svaret var da at det var leid ut for mange år siden for denne datoen.
Jeg har konfirmant om to år også, antar da at lokalet allerede er leid ut. Men kanskje 06- eller 09-modellen?

Gammel 27-05-15, 21:28   #165
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

Vårsøg! (Jeg har en bestefar fra Surnadal)

Den er fin..!
Kanskje vi er i fjern slekt

Gammel 27-05-15, 21:30   #166
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som har meldt på Bk i HEF, har dere fått bekreftet plass/dato? Jeg har ikke hørt noe...

Gammel 27-05-15, 21:47   #167
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carpe Diem, her.

Dere som har meldt på Bk i HEF, har dere fått bekreftet plass/dato? Jeg har ikke hørt noe...

Jeg har fått tre mailer x 2, altså seks mailer til sammen.

Først fikk jeg en generell bekreftelse fra HEF sentralt for hver unge i løpet av et par minutter etter at jeg meldte dem på, så en bekreftelse fra HEF lokalt for hver unge dagen etter, med opplysninger om innbetaling (sum, kid- og kontonr osv osv), og så en til mail fra HEF lokalt for hver unge med presisering av at jeg må betale for dem hver for seg siden de har ulike KID-nr. I alle mailene står det at jeg får endelig bekreftelse når betalingsfristen går ut. Den er 1. oktober ...

Jeg regner med at alt er i orden, jeg.

Gammel 27-05-15, 21:55   #168
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Standard

Takk for svar!
Da tar jeg en tlf og sjekker i morgen. Har ikke hørt noe...

Gammel 28-05-15, 09:49   #169
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fikk også slik bekreftelsesmail rett etter påmelding, lurt å ringe og sjekke da!

Gammel 19-08-15, 23:58   #170
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I dag var konfirmanten og jeg på besøk hos bunadssvdelingen på museet her. Vi har nå bestilt veøy bunad som hun vil ha. Den blir kok veldig fin, og de lovde oss å legge på godt symonn så den kan reguleres en del senere.

Gammel 20-08-15, 00:00   #171
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sånn ser den ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (205,4 KB, 59 visninger)
Gammel 20-08-15, 06:59   #172
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Så fin!

Min skal få Nedre Buskerudbunad, sort.

Gammel 20-08-15, 07:51   #173
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Så fine bunader!

Gammel 20-08-15, 08:35   #174
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må i gang med bunadsprosjektet, dvs. gå videre med det. Vi har noen deler, hun fikk noe sølv i julegave, og vi har kjøpt forkle. Min mor syr bringeduk. En lokal bunadssystue er førstevalg for stakk/liv og resten av delene, greit å få prøvd tett opptil, pluss få gjort det "riktig", siden dette er bunad jeg har et sterkt forhold til.

Det blir en slik som dette, bortsett fra perlebroderi i stedet for korssting, og litt ulikt sølv.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg nhbunad.JPG (74,3 KB, 15 visninger)
Gammel 22-08-15, 09:53   #175
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare glemme å kjøpe hverken sko eller dress, før 2 sekunder før han skal ha det på seg. Bunad vil han ikke ha, men om han hadde villet det, så tror jeg han måtte ventet til han var over 20 år med å få det. Rett før jul var han 167, nå er han 182. Helt vanvittig hvor for han vokser.

Ellers, så har jeg gått og ventet i spenning i hele sommer, på hvilken gruppe han kommer i. Er det likt konfirmasjonsopplegg i alle kirker? Hos oss skal de gjennom et visst antall gudstjenester (tror det er 8?), og så skal de gjennom tilsvarende mengde nett-undervisninger, - som skal leveres inn og rettes før de går videre til neste leksjon. Og så skal de ha fellessamlinger med undervisning, og i tillegg skal de være medlem av en eller annen gruppe som skal ha ukentlige samlinger. (Ten-sing, kafé og bønnegruppe, diakonarbeid, musikk, lyd og media, og sånne ting.)

Gammel 22-08-15, 09:59   #176
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere konfirmant snart, DM? (Vi er jo et heeelt år etter i løypa, massevis av tid.. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 10:04   #177
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oi, jammen vokser de mye på kort tid.
Vi måtte kjøpe dress til eldste i mai for vi skulle i konfirmasjon. Vi levde litt i håpet om at han kan ha den på sin konfirmasjon neste høst men muligens ikke, nei. Min er ikke så høy men vokste fra 161 til 168 på 6mnd nå. Vi tipper, og håper på at han ender på rett under 180.

Ingen info om konfirmasjon her. Søren at jeg ikke tenkte på det for jeg så presten i går. Hun har også konfirmant neste høst så hun vet nok det meste.

Gammel 22-08-15, 12:28   #178
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 223
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår sønn har vokst ti cm i sommer, så dressen blir nok innkjøpt i april ja.

Gammel 22-08-15, 23:12   #179
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kanskje vi må fri etter pent konfirmasjonsdresser i tråden for 2015-konfirmantene.

Gammel 23-08-15, 14:42   #180
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster skal ha oldemorens bunad, en nydelig damaskkjol fra Nord-Gudbrandsdalen. Den må syes om, men jeg tror vi drøyer til vinteren. Noen har nå E-cup...

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.