|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!
I dag kom telefonen fra Blodbanken. Det går nok noe tid før jeg hører fra dem, for min blodbank hadde fåttt 250 nye givere. Det er jo bra.
|
|
|
#42 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Gi blod!Jeg har bodd i England på feil tidspunkt, og er en potensiell gal ku *møøøø*. Får ikke gi...
|
|
|
#43 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gi blod!Her er det timars køyring til nærmaste blodbank, men eg har vore til konsultasjon og tatt dei nødvendige prøvane. No fekk eg seks mnd. karantene pga. nyleg gjennomgått gastroskopi.
|
|
|
#44 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Gi blod!Jeg tror man kan gi blod om man tar allergimedisiner.
|
|
|
#45 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Gi blod!Jeg meldte meg på å fikk bare mail med beskjed om å møte opp mellom 10 og 14 så kanskje de hadde tid til en prat . Så da utgår det. Er bestandig på jobb i det tidspunktet og skal jeg ha godkjent fri må jeg ha en innkalling . :/
|
|
|
|
#48 |
|
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!Fin oppfordring!
|
|
|
|
#49 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Gi blod!Nye regler?
|
|
|
|
#50 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Gi blod!Jeg får seks måneders karantene hver gang jeg hopper i høyet med gubben, så det er utelukket.
|
|
|
#51 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!Jeg kan ikke på grunn av at jeg er elendig til å passe på mitt eget jern og dermed noen ganger er nær ved å behøve blod selv, men jeg skal sannelig passe på at husbonden kommer seg i gang igjen etter en alt for lang pause. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Gi blod!Først nå, 2mnder etter jeg meldte meg ble jeg oppringt.
|
|
|
#53 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Gi blod!
Jeg tipper at du ikke kan gi blod da. Jeg får ikke gi pga cøliaki, selv om jeg er godt diettbehandlet. Årsaken er visst risiko for malabsorbsjon, altså de vil ikke ha blodet til noen som av egne helsehensyn ikke bør gi fra seg noe.
|
|
|
#56 |
|
En Som Trener
|
Sv: Gi blod!Leger vurderer i hvert enkelt tilfelle, og noen ganger vil ulike leger vurdere ulikt dessverre. Derfor kan det være forskjeller mellom ulike blodbanker, men faktisk også innad i samme blodbank så kan en lege ha vurdert på en måte, og når denne slutter og en ny overtar så kan neste lege vurdere annerledes. Slik vil det dessverre alltid være når ikke alle regler er hugget i stein. Men regler kan også endre seg slik at noen som ikke fikk gi for et par år siden, nå kan melde seg og få lov til å gi (jfr. reglement om allergi som ble endret i fjor høst).
|
|
|
#57 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Gi blod!Jeg ble så glad sist jeg gav blod! Damen som intervjuet meg spurte om jeg veide over 50 kg, jeg ble først litt skremt for jeg lurte brått på om hun var blind, men jeg valgte og ta det som en kompliment. På lik linje med hun som spurte meg om legitimasjon på polet.
|
|
|
#58 |
|
|
Sv: Gi blod!Jeg er blodgiver igjen etter en lang pause pga karantene, graviditeter og denslags, men har bare rukket å gi en gang siden jeg startet opp igjen i fjor, siden all slags barnehagevirus og egen dårlig form har satt en stopper hver gang. Skal gi igjen til uken, håper jeg!
|
|
|
|
#59 |
|
Off the map.
|
Sv: Gi blod!Jeg har alltid hatt tomme jernlagre og lav blodprosent, så det har ikke vært aktuelt.
|
|
|
#60 |
|
Bookhouse girl
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gi blod!Jeg har lave jernlagre, og de pleier å sende med meg et brett med jerntabletter jeg tar etter hver blodtapping. Så er jernnivåene fine igjen til neste gang. |
|
|
|
![]() |
|
|