Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storforlangende innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-15, 16:15   #32
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storforlangende innvandrere?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg assosierte litt til denne tråden da jeg så denne saken i dag:

http://www.ba.no/nyheter/sandviken/b...m/s/5-8-129948

Jeg tror det er litt samme mekanismen som er ute og går, både blant enkelte "navere" og enkelte innvandrere og sikkert andre også. At "jammen, det skal jo være gratis for oss?! Vi får xx og yy, da skal vi vil få zz også?!" Det er sikkert logisk at hjernen gjør den slutningen. Det er vel det man kaller "entitlement" og gjelder ganske mange, tror jeg.

Er det lov å dåne litt av denne Tesla-eieren? :dåner:

Har forøvrig hatt mange gode og interessante samtaler med venner bosatt i USA om dette om at det er dyrt å leve i Norge og billig i USA. Det stemmer virkelig ikke veldig godt. Ett vennepar med to barn i barnehage betaler 2000 $ i mnd for barnehage (det kan ganges med drøye 8 kr). De har også helseforsikring på 800 $i mnd. Da med en egenandel på 6000 $ før forsikringen kicker inn. Og eiendomsskatten er på nesten 1000$. I mnd. Skolen er stengt tre mnd hver sommer, og de aom ikke har familie som kan ta ungene må betale for at noen skal gjøre det. Osv. Vi får veldig mye gratis i Norge. Eller riktigere - vi betaler for det over skatteseddelen. Det er litt smålig og klage over egenandeler (men jeg er enig i at et er idiotisk å sende ut faktura på småbeløp mht kostnaden ved å ende ut faktura).

Vi er bortskjemte i dette landet. Og det er jo kanskje ikke så rart at mennesker som får beskjed om at "i Norge får man alt", og så stemmer det ikke likevel blir litt snurt. Men det er jo ikke så sjarmerende når man klager, og kanskje man reagerer ekstra mye når folk som får mye allerede klager?

Kjenner en om driver som håndverker og han sier at innvandrere er ekstremt mye høyere representert på "vil ikke betale for tjenesten når det kommer til stykket", enn det nordmenn er. Og iinvoreer meg til å ta en dag hos ham om jeg tror han overdriver. Han sier forøvrig at kommunen likevel er den verste betaleren, og at de må betale kontant hos ham eller gå er annet sted.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:16.