Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en trend

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-15, 14:46   #11
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg irriterer meg ikke over folk som ikke poster noe, det er rett og slett umulig å ha kontroll på hvem som gjør hva, men jeg undrer meg over dem som er helt musestille på Facebook, som at de heller aldri "liker" noe. Man har nesten glemt at de har en profil, eller tenker at de er lite aktive, men så skjønner man når man snakker med dem at de vet det meste om folk via Fb og at de nødvendigvis må tilbringe en god del tid der.

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Det jeg liker minst er bekjente som er oppdatert på alt og alle, har mye meninger om hvor mye tid folk bruker på FB, og aldri deler noe selv. Ut i fra alt de vet om alle tenker jeg at de antagelig er ganske aktive selv også. Sånt synes jeg er rart.

Da kan dere få lov til å irritere dere over meg. Bortsett fra at jeg ikke har så veldig mange meninger om hva folk bruker tiden sin til på FB, pluss at jeg ganske ofte trykker på "liker" så passer jeg inn som det inaktive irritasjonsmomentet.

For meg funker FB som en informasjonskanal. Jeg følger en del aviser og organisasjoner som legger ut artikler jeg liker å få med meg. I tillegg har jeg noen venner som deler artikler jeg ikke ville funnet fram til av meg selv på annen måte. Dette er det jeg liker aller mest ved FB.

Jeg får selvsagt med meg statusoppdateringer venner legger ut + det venner av venner legger ut når venner jeg har har likt det. Det tar overraskende kort tid å bli oppdatert på mange mennesker liv mens man scroller nedover feeden. Jeg bruker slett ikke lang tid på å få med meg at noen har giftet seg, flyttet eller vært på en flott fjelltur, og siden jeg har hukommelse kan det hende jeg nevner det hvis jeg treffer personen i etterkant.

Jeg føler meg på ingen måte forpliktet til å dele egne feriebilder eller statuser om egne aktiviteter i gjengjeld. På samme måte som jeg ikke står på bordet og roper ut neste års ferieplaner når jeg er på fest. Jeg er på FB primært fordi jeg synes det er en god kilde til informasjon jeg ikke ville fått ellers og fordi jeg har venner som liker å kommunisere med meg på meldinger der i stedet for på mail. Ja, også "liker" jeg sider og artikler jeg ønsker at andre skal få med seg. Der kan jeg bli flinkere til å dele aktivt.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
besteste, det gledes, det glædes, det gremmes, du, fineste, flinka, hjærtehjærte, pena, penis

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.