Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet?
Ja! 111 53,62%
Nei! 77 37,20%
Har ikke vært i Norge 13 6,28%
Solkrem 6 2,90%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-15, 15:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Skjønner deg, Fili. Jeg hadde også troen på august og sitter i skrivende stund på terrassen under et ullpledd og ser på det grå været. Men et kjapt søk på byen din på yr viser da fantastisk vær framover?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 15:25   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Synes forresten også at det er ordentlig kjipt at mannen og jeg ikke kan sitte ute om kveldene, slik vi ofte gjør om sommeren.

Gammel 07-08-15, 15:44   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Synes forresten også at det er ordentlig kjipt at mannen og jeg ikke kan sitte ute om kveldene, slik vi ofte gjør om sommeren.

Det synes jeg aldri at jeg kan i Norge.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 15:52   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Samme her.

Tror det har litt med hvor i landet man bor, og hvilke forventninger man har. Her har det aldri fått etablere seg en forestilling om at sommer = sol, bading og sene kvelder på terrassen. Det skjer vel som regel en og annen dag i løpet av sommeren, men ikke noe vi "ofte gjør", og som vi forbinder med sommerferie.

Mens jeg har inntrykk av at enkelte som bor lenger sør ikke aner hva i alle dager man da gjør om sommeren ... Så dette har ikke vært noen unormal sommer for meg sånn sett, vi har gjort de tingene vi hadde planlagt, og de tingene vi vanlgivis gjør om sommeren, bare med litt mer klær på.

Gammel 07-08-15, 16:05   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Samme her.

Tror det har litt med hvor i landet man bor, og hvilke forventninger man har. Her har det aldri fått etablere seg en forestilling om at sommer = sol, bading og sene kvelder på terrassen. Det skjer vel som regel en og annen dag i løpet av sommeren, men ikke noe vi "ofte gjør", og som vi forbinder med sommerferie.

Mens jeg har inntrykk av at enkelte som bor lenger sør ikke aner hva i alle dager man da gjør om sommeren ... Så dette har ikke vært noen unormal sommer for meg sånn sett, vi har gjort de tingene vi hadde planlagt, og de tingene vi vanlgivis gjør om sommeren, bare med litt mer klær på.

Altså. Vi bor i Stavanger og er vant til utrivelig vær. 12 grader og regn både på Sankthans og julaften er vel helt normalt. Varme, lange somre forventer vi aldri. Men det går sjelden en sommer uten en eller flere korte (noen få dager) med ordentlig sommervær.

Bading bedriver vi sjelden. Det er som regel 16 grader i sjøen. Nå er det 12.

Gammel 07-08-15, 16:03   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Det gjør vi veldig ofte om sommeren. I kroken på terrassen, med overbygg og varmeovn. Og pledd. Nå er det direkte utrivelig der, pledd og klær til tross.

Gammel 07-08-15, 16:11   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør vi veldig ofte om sommeren. I kroken på terrassen, med overbygg og varmeovn. Og pledd. Nå er det direkte utrivelig der, pledd og klær til tross.

Da skjønner jeg. Vi har ikke en slik krok. Ja, vi har som regel noen dager eller en sammenhengende kortere eller lengre periode med sommervær, men det er ikke noe jeg gjør da som jeg føler at jeg ikke har fått gjort i år. Det er bare bekledningen som har vært annerledes. Og vi har da ikke hatt ille vær, ungene har faktisk badet opptil flere ganger, og vi har vært veldig mye ute.

Jeg synes selvsagt det er veldig deilig med sol på kroppen, og nyter det fullt ut når det er skikkelig finvær. Men det er ikke slik at jeg er misfornøyd heller, hvis det ikke er slik.

Sist redigert av My : 07-08-15 kl 16:39.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-08-15, 19:51   #8
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner deg, Fili. Jeg hadde også troen på august og sitter i skrivende stund på terrassen under et ullpledd og ser på det grå været. Men et kjapt søk på byen din på yr viser da fantastisk vær framover?

I dag har det vært 20 grader og ganske mye sol, vi har tatt et (kaldt) kveldsbad og det hjalp på humøret. Meldt fint og 20 grader i morgen, men også endel regn i uka som kommer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 09:55   #9
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sør for Oslo hadde vi en flott hagefest i går, det var faktisk varmt ganske lenge. Ullpleddene kom fram utover kvelden, og det var stygt mye regn på formiddagen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-15, 12:19   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jeg sitter ute i hagen nå, det er sol, litt vind og 16 grader. Kjølig i skyggen, for varmt i sola. Det er varmt nok for meg, dette her, altså. Forventer ikke mer av norsk sommer. Men å bade? Det har vi ikke gjort i sommer i det hele tatt.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.