Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Er du misfornøyd med sommerværet?
Ja! 111 53,62%
Nei! 77 37,20%
Har ikke vært i Norge 13 6,28%
Solkrem 6 2,90%
Deltakere: 207. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-15, 23:34   #21
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du misfornøyd med sommeren i Norge 2015?

Nei, ikke misfornøyd selv om det ikke har vært knallsommer. Jeg har ikke gått i bikini eller badet i Norge i år. Jeg synes det har vært helt greit. Kjølig og ustabilt. Våren var verre, da var det bikkjekaldt.

Gammel 02-08-15, 23:35   #22
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er misfornøyd med mai og juni før skolen sluttet. Jeg har vært tre uker i Sveits med rekordvarme, men før og nå etter har vært helt ok i mine øyne.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:37   #23
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bryr meg ikke så hardt om det er kjempevarmt eller iskaldt, men jeg ser på plantene i hagen at sommeren er uvanlig. Tulipanene sto kjempelenge, syrinen blomstrer fortsatt og ripsen er grønn. Til og med markjordbærne er sure.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:38   #24
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Norgesferie er noe av deg dølleste jeg vet om og det har vi hatt i år. I tillegg er jeg værsyk og blir i dårlig humør. Det har regnet hver eneste dag jo.
Jeg må ha sol, varme og mulighet for å bade i havet. :kravstor:

Gammel 02-08-15, 23:38   #25
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Vi har vært fire uker på Vestlandet. Det var nedbørsfritt minst fire dager. Er vel ikke kjempefornøyd, nei.

Her østpå er det helt kurant, selv om jeg hadde kost meg mer om vi fikk noen uker med sånn klissete-asfalt-under-skoa-temperaturer.

Gammel 02-08-15, 23:40   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette har vel vært den kaldeste sommeren i manns minne (eller i alle fall siste 40 år eller så) i Trøndelag, og det har stort sett regnet mer eller mindre hele tiden. Jeg er ikke vanligvis så værsyk, men denne sommeren syns jeg faktisk det er lov til å være misfornøyd, skulle man føle for å være det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:41   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skulle male huset i år. Fikk malt gjerdene før det gikk til helvete pga. regn.

Sist redigert av Dixie Diner : 02-08-15 kl 23:49.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:43   #28
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dette har vel vært den kaldeste sommeren i manns minne (eller i alle fall siste 40 år eller så) i Trøndelag, og det har stort sett regnet mer eller mindre hele tiden. Jeg er ikke vanligvis så værsyk, men denne sommeren syns jeg faktisk det er lov til å være misfornøyd, skulle man føle for å være det.

Ja, det har liksom ikke vært sommer enda. Bare en dag i ny og ne med sol, og aldri noe særlig varme. Er det 14 grader en dag så føler man seg skikkelig heldig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:45   #29
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Tja, jeg liker egentlig sommere med mer varme, men vi visste jo at siden vi valgte Norgesferie år så var vi ikke garantert. Men direkte misfornøyd? Nei.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-15, 23:55   #30
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen som har vært i Norge hele sommeren er veldig fornøyd.

Gammel 03-08-15, 00:02   #31
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jez. Kjenner jeg er litt lei av å høre om alle som er så misfornøyde. Vi bor i Norge...

Har vært på Trondheim, Bodø, Hedmark og Oslo denne sommeren.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 00:05   #32
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Sommer med lange perioder med 25-30 grader er jo ikke normalt her i Norge. En ting er at det kan være digg for noen, men normalt kan man jo ikke si det er.

Gammel 03-08-15, 00:06   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når 15 grader og oppholds er det beste man kan håpe på så ja, jeg er misfornøyd. Jeg er veldig glad det er akkurat denne sommeren jeg har bestilt klassisk sydentur.

Gammel 03-08-15, 00:08   #34
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vanligvis ingen stor fan av å flagge så veldig at man er misfornøyd. Men jeg synes ikke det er det minste rart at vi nordmenn er ualminnelig opptatt av været, og kanskje spesielt sommerværet. Vi har godt av å senke skuldrene og kjenne at kroppen blir gjennomvarm og å bo litt utendørs og se flere folk i gatene - de fleste av oss lengter etter sommervarme og sol for kropp og sinn etter høst og vinter og kanskje en litt kjølig vår, og det synes jeg er helt naturlig. Når sommerferien også byr på innevær og uteliv under lag på lag, sånn som resten av året, synes jeg det er en ærlig sak å konstatere at man hadde håpet på noe annet. Vær påvirker humør på helt reelt vis - det er ikke kun snakk om innstilling.

Gammel 03-08-15, 00:09   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker varme, lange soldager, strandvær, varme sommerkvelder og å ligge langflat i bikini og bli gjennomvarm av sola.

Så det sier seg selv at jeg er temmelig misfornøyd, særlig med ukene på Vestlandet.

Fortsatt august å håper på!

Gammel 03-08-15, 00:11   #36
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Men det er første gangen vi har vært bekymret for snø når gutta skulle på seterferie i Grimsdalen i Dovre i midten av juli.

Gammel 03-08-15, 00:15   #37
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Man kan ikke styre været, men jeg hadde satt pris på å kunne få lov til å bruke sommertøyet mer enn i syden liksom. Jeg er ufattelig glad for at jeg har en sydentur som venter snarlig.

Jeg har en stol ute, noe mer har ikke vært nødvendig.

I natt haglet det så kraftig at jeg lurte på om det skulle komme gjennom taket.

Hurra for norsk sommer, det ER en grunn til at jeg kjøper sol og varme årlig.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 00:17   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og alt funker bedre med litt varme. Humøret stiger, kroppen fungerer bedre og til og med søtsuget mitt blir borte. Jeg trenger varme. *sydenpensjonist to be*

Gammel 03-08-15, 00:37   #39
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan ikke si jeg er veldig fornøyd, men vi har kun vært her i nord og vi har hatt to dager på stranda og tre med basseng på verandaen, så til nordnorsk sommer å være så bør jeg vel ikke klage. Tre ganger har bikinien vært på, så til Nord-Norge å være bør jeg vel være fornøyd. Har likevel begynt sparinga til sydentur neste år.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-08-15, 00:37   #40
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mai og juni var begredelige i Trøndelag. Det er kanskje det jeg har opplevd mest negativt. Det bruker stort sett alltid å være en varmeperiode tidlig, men den kom aldri.
I juli har vi vært annet sted i landet og i utlandet og selv om det ikke har vært veldig varmt har vi fått vært ganske mye på stranda. Det vi har manglet er gode dager på sjøen.

Jeg synes det kunne være 25-30'grader hele tiden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:44.