Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er vektklubb.no verdt pengene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-15, 08:58   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er vektklubb.no verdt pengene?

Jeg meldte meg inn i vektklubb jeg. Liker dagboken og artiklene.
Men 1300 kcal!! Jeg trodde det var et sånn veldig lavt tall ala Grete Roede i 1985.
Herregud. Jeg må trene meg ihjel for å komme meg opp på et nivå der jeg faktisk kan spise. Neida, jeg må bare legge litt om. Men 1300 kcal. Yikes.

Gammel 07-07-15, 09:08   #22
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har du BMI på 24 og skal leve på 1300 kcal pr. dag? Da blir jeg litt bekymret for deg. Hva er "lav nok" BMI da? Jeg vet at BMI ikke er alt, men du nevner det selv i HI, derfor har jeg bitt meg merke i det. Hvor mange kcal ligger du på nå da?

Gammel 07-07-15, 09:12   #23
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg skal også ha 1300 kcal per dag. Med en times gåtur og lurt valg spiser jeg meg god og mett og kan unne meg både en is og en sjokoladebit hver dag.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 09:29   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Har du BMI på 24 og skal leve på 1300 kcal pr. dag? Da blir jeg litt bekymret for deg. Hva er "lav nok" BMI da? Jeg vet at BMI ikke er alt, men du nevner det selv i HI, derfor har jeg bitt meg merke i det. Hvor mange kcal ligger du på nå da?

Jeg skal bare ned rundt 9 kg, men ser meg ikke blind på vekt eller BMI altså. Jeg ser det an underveis. Men vet av erfaring at min trivselsvekt ligger på rundt 65 kg og nå veier jeg 74 (er 174 høy). Jeg vet ikke jeg? Vektklubb ga meg 1300 med mine verdier, og de vet vel hva de gjør. Det er jo leger og ernøringsfysioliger som står bak det. Hvor mange kcal jeg lever på i dag tør jeg ikke tenke på engang.

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg skal også ha 1300 kcal per dag. Med en times gåtur og lurt valg spiser jeg meg god og mett og kan unne meg både en is og en sjokoladebit hver dag.

Ja, må definitivt trene endel, det er jo bra uansett. Må bare få inn noen gode rutiner, for det er ikke så lett å få til uavbrutte treningsøkter pga. vesla, men jeg må jo bare få det til.

Gammel 07-07-15, 09:58   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1300 er helt normalt i en vektreduksjonsfase, ikke noe bekymringsverdig nivå for en voksen kvinne. Trikset er å finne mat som metter godt, for få kalorier. Frukt og grønt er til god hjelp der! Og noen ganger får man fnatt, og vil ha mer mat, og det løser du ved å ta en løpetur og tjene deg opp ekstra kalorier. Jeg har to ganger gått ned 10 kilo på den måten, og det har fungert kjempebra.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 10:00   #26
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt LifeSum-appen for å gå ned noen få kilo, omtrent samme høyde og vekt som deg og jeg lå på rundt 1350 kalorier. Det er en omstilling å komme såpass langt ned på kaloriene, og en god vekker når det gjelder hva slags mat det er lurt å spise og ikke. Med mye trening og aktivitet har jeg kunnet spise f.eks. sjokolade i små mengder av og til og fortsatt være innafor. Det går fint an å spise seg mett på sunn mat på 1350. Grønnsaker sier jeg bare. Og der har vel du allerede mange gode oppskrifter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 10:06   #27
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, ikke sant, jeg tror jeg har svært godt av en reality check når det kommer til kalorier i maten, for jeg har sluppet å tenke på det på mange år (vært undervektig og slank) og dermed har det sklidd altfor mye ut. Jeg har bare godt av å utfordre meg selv litt her. Men jeg ser ikke for meg at jeg klarer å komme 100 % igang før etter Sverigeturen, for å være ærlig. Vi skal være en uke i Gøteborg fra 16. juli, og da er det mange fristelser, gitt. Men jeg skal ikke la det bli helt gale heller.

Gammel 07-07-15, 10:12   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke et uvanlig kaloriantall nei, men om du synes det blir for lavt kan du jo legge deg litt høyere og bruke mer tid. Jeg har gått ned en gang på 1300 og en gang på ca 1600, og er ikke istand til å fungere på 1300 kcal i et vanlig hverdagsliv. Det er rett og slett for lite til at jeg klarer tempoet i hverdagen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 10:38   #29
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også hatt 1300 som kcal i vektreduksjonsfase. Jeg har dog ikke opplevd det som vanskelig å holde meg på det heller - man venner seg raskt til det, opplever jo raskt at f.eks pasta sjelden er verd kaloriene.

Gammel 07-07-15, 10:39   #30
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man blir ikke mett hvis man velger å ta de 1300 kaloriene i form av pasta, loff og smør.

Gammel 07-07-15, 10:43   #31
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, det er fett som er mitt problem, ikke sukker. Jeg spiser uhyre lite godteri, liker ikke engang sjokolade så godt. Så det er fett jeg kan kutte ned på med fordel, og da er jeg jo ganske godt nede i kaloriantall om jeg bare gjør noen små endringer der.

Gammel 07-07-15, 10:52   #32
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, man blir ikke mett hvis man velger å ta de 1300 kaloriene i form av pasta, loff og smør.

Jeg gjorde ikke det, og jeg prøvde i lengre tid med mye ulik mat. Det fungerte jo vektmessig, men jeg fungerte ikke godt på noen andre arenaer. Om jeg kunne fokusert hele livet mitt på å leve på 1300 kcal kunne det gått, men med andre rammer ift jobb og familie kunne jeg ikke få det til særlig lenge.

Gammel 07-07-15, 11:03   #33
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Mente ikke at du gjorde det altså.

Gammel 07-07-15, 11:03   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nei det er nok individuelt. Om jeg synes det blir for ille så får jeg jo bare øke litt og bruke lenger tid, jeg har levd på så mange kcal de siste årene at jeg tror til og med 2000 kcal daglig hadde gitt meg et solid vekttap.
Og så må jeg jo uansett øke treningsmengden, for jeg er altfor stillesittende.

Gammel 07-07-15, 11:04   #35
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Mente ikke at du gjorde det altså.

Nei, jeg ville bare presisere det. Men jeg var både høyere og tyngre enn HI, og vet at 1300 fungerer for mange.

Jeg renner ned i vekt på 1600 også, og vet at ikke alle gjør det.

Gammel 07-07-15, 11:11   #36
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Inspirert av deg har jeg lastet ned myfitnesspal. Ikke helt optimalt å starte vektreduksjon før ferien, så satte et lavt mål. Da endte jeg opp med 1710 kcal pr dag.

Gammel 07-07-15, 11:22   #37
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kor lang tid har du satt på dei 10 kg.? VK kalkulerer utifrå nedgangsmål og antal veker. Viss du setter 10 kg. på ti veker, vil du få lågare kcal-rasjon enn dersom du sett 10 kg. på 15 veker. Sjølv om opplegget er utarbeida av leger og ernæringsfysiologer, er det datamaskiner som rekner det ut for deg. Og dei tenker ikkje alltid sjølv.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 11:23   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Valgte 9 uker så det var kanskje ikke så lurt. Jeg kan jo endre det ja, for jeg går egentlig ganske lett ned i vekt, tror jeg fint kunne ligget på 1600 og rast ned. Men jeg kan jo velge feks. 15 uker og se hva jeg får opp.

Edit: minus 9 kg på 15 uker ble den nette sum av 1390 kcal.

Gammel 07-07-15, 11:26   #39
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke gått for mer enn de anbefalte 0,5 kg per uke, altså 20 uker. Men jeg er redd for den "rase opp i vekt effekten" når man er "ferdig".

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-15, 11:30   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Valgte 10 kg innen 20 uker nå, fikk 1490 kcal. Hadde nok fått tildelt mer om jeg var tyngre, for da jeg var overvektig så fikk jeg jo opp over 2000 kcal.
Men 1490 går jo greit, og jeg skal jo være i aktivitet og. Må bare velge smart uansett.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.