|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Farge på vegger i gangen
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Den blir ikke for mørk.
|
|
|
#24 |
|
etterpåklokest
|
Jeg skal ha med en prøveboks med Demring også. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bedreviter
|
Jeg tror den vil bli alt for mørk, i forhold til det behovet du skisserer. Jeg tror jeg ville holdt meg til en gråtone som ikke går noe mørkere enn 1500, hvis det er helt lyst du er ute etter (og det høres det ut som du trenger, til det mørke gulvet). På Minstas rom har jeg malt veggen med 1502y, som er en lys, men helt distinkt grå, farge (Den ser ikke til forveksling hvit ut, som for eksempel 1002y gjør). Jeg har malt gulvet med 2502y, og selv et såpass lyst gulv, trekker overraskende mye farge fra rommet. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
Sv: Farge på vegger i gangenHer er fra tilbygget vårt. Har ikke malt listene rundt døra, og akkurat nå er det garderoberom for hele huset
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Sv: Farge på vegger i gangenHer er en grei beskrivelse av hvordan NCS-fargesystemet fungerer, hvis du ikke allerede har satt deg inn i systemet. (Som nerd liker jeg selvsagt bedre å forholde meg til tallkoder enn til fargenavn.) |
|
|
|
|
|
#29 |
|
etterpåklokest
|
Jeg tror jeg har skjønt fargekodene, i alle fall. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
etterpåklokest
|
Egentlig ikke. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
etterpåklokest
|
Ikke minst siden noen av fargenavnene er puteflaue. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Sv: Farge på vegger i gangenJeg tror kanskje Kalk kan bli i mørkeste laget også, ja. Den er mørkere enn jeg først trodde. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Litt forskjellige steder, noen ganger står de i fargekart, andre ganger finner jeg det via Google. Men oftest har jeg ringt Jotun og spurt proffene. Utfordringen er at man må ha Jotun-maskin for å blande jotunfarger. Flugger klarer ikke.
|
|
|
#38 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2012
![]() ![]() |
Sv: Farge på vegger i gangenKan bidra med at jeg og, som Stompa, har malt mye iSkumring. Det er en veldig lys gråfarge som jeg er veldig fornøyd med på panelvegger. Gangen min er også med mørkt grått (koksgrå fliser) gulv, ikke naturlig lyd og mange dører (ikke så mange som din da😜 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Farge på vegger i gangenJeg lurer på om jeg vil ha litt mer kontrast til taket og listverket når jeg først maler med noe annet enn klassisk hvit (s0500-n) enn hva skumring (s1000-n) er. Sist redigert av Cuyahoga : 05-07-15 kl 02:04. |
|
|
|
![]() |
|
|