Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

El-bil vs billig gammel bensinbil?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-15, 14:12   #1
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: El-bil vs billig gammel bensinbil?

Da er det mulig leafen lader raskere enn min e-up?

Jeg har da stort sett inntrykk at de med Leaf også faktisk står og lader hele dagen på jobben hos oss. Snakker du om lading via vanlig stikkontakt da?

Gammel 23-06-15, 14:13   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det var uansett ikke ment som en avbefaling av elbil. Jeg digger min jeg, men det er viktig å være klar over begrensningene på forhånd, ellers kan man lett bli litt skuffa.

Gammel 23-06-15, 14:16   #3
GeekyGirrrl
Nærmer seg

GeekyGirrrl sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Da er det mulig leafen lader raskere enn min e-up?

Jeg har da stort sett inntrykk at de med Leaf også faktisk står og lader hele dagen på jobben hos oss. Snakker du om lading via vanlig stikkontakt da?

Ja, med vanlig 10-amperskontakt. Når jeg lader på kvelden etter tur-retur jobb som er litt over 5 mil så tar det mellom 4 og 5 timer til den er fulladet. Men det er dog veldig væravhengig hvor mye strøm jeg bruker og da og hvor lang tid det tar å lade. Og ja jeg elsker Leafen min. Eneste minuset er at den ikke har DAB. (I-landsproblem)

Gammel 23-06-15, 14:19   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GeekyGirrrl, her.

Ja, med vanlig 10-amperskontakt. Når jeg lader på kvelden etter tur-retur jobb som er litt over 5 mil så tar det mellom 4 og 5 timer til den er fulladet. Men det er dog veldig væravhengig hvor mye strøm jeg bruker og da og hvor lang tid det tar å lade. Og ja jeg elsker Leafen min. Eneste minuset er at den ikke har DAB. (I-landsproblem)

Ja, men da er vi jo enig. 5 mil gjør man da vanligvis unna på ca 45minutter vel. Om man kjører saktere så bruker man mindre strøm på 45 minutter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:45.