Sv: Hva slags farge er det egentlig på en ti år gammel hvit kjøkkeninnredning fra IKE
Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.
Hvis du syns Tidløs er for lys og Antikkgrå for mørk, så er Lys Antikkgrå midt i mellom.
Godt tips! Den ser fin ut. Da må jeg se etter en grønnfarge som kan passe til Antikkgrå. Soft Mint eller Jade? 
Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.
Nå har jeg ikke lest alle svar du har fått, men IKEA har i hvert fall nå en fargeskala med koder på de kjøkkenen de har nå så de har det sikkert på tidligere kjøkken også. Med andre ord, kontakt IKEA.
Takk!
Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.
Og poenget med å velge riktig farge til listverk i forhold til veggfarge er at listverket kan se skittengult ut med feil fargetone på veggen. Jeg har hatt eggehvite lister til Morgendis, og listene så skittengule ut. Hadde jeg visst bedre den gangen, hadde jeg valgt Lys Antikkgrå, som er nesten samme farge, bare såvidt brukket over i gult, akkurat som de eggehvite listene er.
Men hvis man ikke bryr seg så veldig om slike detaljer, er det jo fritt frem å velge akkurat hvilken farge man ønsker.
Jeg frykter at jeg kommer til å legge merke til slike detaljer etter denne runden.