Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-15, 09:14   #31
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fortell meg nøyaktig hva jeg må ha med av klær på øyhopping i Hellas

Min erfaring er at det finnes apoteker nesten over alt, med kjente merker og serier. Myggmidler som både hjelper mot stikk, og til å lindre stikk ville jeg hatt med, viktig å ha med fra start! Mener de hotellene vi bodde på hadde sånne dingser til å putte i stikkontaktene mot mygg og insekter.

Jeg angret forresten på at jeg hadde sekk og ikke trillekoffert, det var kun akkurat inn og ut av fergene vi måtte bære, ellers var det jo asfalt eller rulletrapp og heis, der vi var (Athen-Pireus-Paros-Naxos-Pireus-Athen). Sekken ble jo altfor tung så klart, og grusom å bære rundt på, særlig på leting etter bagasjeoppbevaring i Pireus. Jeg hadde strandbag som håndbagasje på flyet og en sekk til strandbruk oppi den store sekken. Vi fant for øvrig en internettkafé der de også oppbevarer bagasje for en grei penge, alle boksene på jernbanestasjonen var opptatt, kaféen lå bare et par kvartaler bortenfor stasjonen, ganske nærme der vår ferge gikk fra.

Småposer med BioTex har jeg med over alt. Klesklyper er et must, det blåser jo nesten alltid der, greit å slippe leting etter badetøyet på morgenen. Vi bodde på et sted på Paros der det skulle være kjøkken, men det var kun et kjøleskap, så ville hatt med litt basic kjøkkenutstyr. En litt skarp kniv type Swiss army el.l., tallerkner, bestikk, kopper, vi måtte kjøpe papp og plast, spiste ofte lunsj med brødmat på terrassen. Miniflaske med oppvasksåpe. Der vi bodde på Naxos var det derimot alt vi trengte, kan variere veldig.

En ting vi skal gjøre annerledes neste gang vi drar (for vi SKAL tilbake!), er å ta toget fra flyplassen til Pireus, ikke sitte på den skrangle"ekspress"bussen i flere timer. Man må bytte tog inne i Athen, men det var enkeltpenkelt.

Åh, nå lengter jeg tilbake til Kykladene, ha en fantastisk tur!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.