Sv: Game of Thrones
Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.
Jeg hadde et håp selv om jeg har lest bøkene, det stod jo ikke helt hvordan det sluttet.
Den siste scenen med Jon i boken slutter omtrent akkurat som dette - med at han ligger i snøen og blør ut.
Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.
Mannen min klamrer seg til et halmstrå som involverer den røde heksa og noe gjenreising fra de døde.. Jeg har bare mer og mer tro på at det er et eventyr uten symbolske handlinger eller helter. Som når noen har en visjon som viser seg å bare være fantasi.
Jeg er ganske sikker på at mannen din har rett, jeg; det var jeg da jeg leste boken også. Både det at Melisandre ankom leiren like før (akkurat i tide) og at de rakk å påpeke, i King's Landing-biten, at det finnes magi som kan vekke opp folk fra de døde, tyder på det. Pluss et par av bitene fra previouslies som passer med teorien; Melisandre som sier at det er "power in king's blood" og hennes syn om at hun har sett Bolton-bannerne brenne - men ikke spesifikt at det er Stannis som er med på dette. I boken husker jeg det som veldig tydelig at Melisandres visjoner om "Messias" som skal redde verden fra white walkers passet bedre på Jon enn på Stannis.