Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Chat-/prate-/skravlemodul på FP?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-15, 18:04   #1
ZaloMon
<This space for rent>

ZaloMon sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
ZaloMon er litt kul
Standard

Sv: Chat-/prate-/skravlemodul på FP?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg ser for meg at en chatfunksjon vil trekke nivået på FP-diskusjonene ned i søla.

Ønsker man å "tazte priv" finnes PM og en rekke andre muligheter til å utveksle brukernavn til andre sosiale medier.

Chat-funksjon har da ingenting med å tazte priv å gjøre? Det er jo en "kanal" åpen for alle medlemmer.
Informasjonen som deles live får et annet detaljnivå enn det som postes i en diskusjonstråd.

Jeg skjønner ikke hvorfor det chat skulle redusere kvaliteten på forumdiskusjonene?
Det motsatte er mitt inntrykk, som nevnt - redusert antall intetsigende postinger (ja, smileys er 99% intetsigende) i en tråd med masse nyttig info.

Og blogg som chat... med all mulig respekt å melde... det er det samme som å banke spiker med sag.

Det eneste negative aspektet jeg ser med chat, er at noen kan ende opp med å diskutere ting i chatten som normalt ville havnet i forumet direkte.
I et forum som er så stort og har så mange aktive medlemmer som her tviler jeg på at det ville blitt et problem.

Jeg synes en chat-funksjon hadde vært hyggelig og nyttig, men enten liker man live chatting, eller så gjør man det ikke.
Jeg hadde ikke til intensjon å underminere det gode FP-miljøet - det var bare et åpent spørsmål

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.