Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charterferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-15, 21:12   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charterferie

Charter er veldig dyrt og så blir man gående oppi bare nordmenn, svensker og tyskere under hele ferien. Det kan være OK når man har små barn, for det er som regel veldig trygt og enkelt og lettvint og det er butikker med norsk mat og bleier og alt med seg, men særlig spennende er det virkelig ikke. Ja, også går jo flyene alltid klokka 04.30 eller 23.45 eller et helt annet helt borti natta tidspunkt da. Rutefly går jo til normale tider.

Vi reiser billigere til Spania fem mennesker, hvorav fire betaler voksenbillet, i tre uker og bor i et hus med eget basseng enn vi hadde måttet betale for ei uke på et charterhotell for eksempel. Så charter er vi ferdige med tror jeg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 03-06-15 kl 21:17.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:23   #2
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vi reiser billigere til Spania fem mennesker, hvorav fire betaler voksenbillet, i tre uker og bor i et hus med eget basseng enn vi hadde måttet betale for ei uke på et charterhotell for eksempel. Så charter er vi ferdige med tror jeg.

Jeg drar ikke på charter, men det er ikke pga prisen. For det du sier her hører jeg stadig folk si. Og jeg skjønner det ikke. Virkelig skjønner ikke. Hvordan får folk til dette her? Vi har kun fått det til med melkeruteflyturer a la 29 timer til Athen og desslike. Med normale flytider får vi kun flybilletter til prisen av hva en ukes chartertur ville ha kostet oss.

Vi har prøvd charter. To uker i fellesferien på et firestjerners hotell f.eks. I Hellas: mellom 30 og 40000. To uker på egenkomponert ferie rundt Middelhavet et sted: Veldig variabelt, men 12000 er vel det billigste vi noensinne har funnet av flybilletter. I år blir det 16000, og vi har lett lenge. Så kan man evt legge på t/r Gardermoen fordi det ikke går særlig mange fly herfra, så skal man ha et sted å bo. Og leiebil. Men leiebil har vi forsåvidt alltid hatt på charterturer også, så det inngår kanskje ikke i regnskapet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 21:58   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg drar ikke på charter, men det er ikke pga prisen. For det du sier her hører jeg stadig folk si. Og jeg skjønner det ikke. Virkelig skjønner ikke. Hvordan får folk til dette her? Vi har kun fått det til med melkeruteflyturer a la 29 timer til Athen og desslike. Med normale flytider får vi kun flybilletter til prisen av hva en ukes chartertur ville ha kostet oss.

Vi har prøvd charter. To uker i fellesferien på et firestjerners hotell f.eks. I Hellas: mellom 30 og 40000. To uker på egenkomponert ferie rundt Middelhavet et sted: Veldig variabelt, men 12000 er vel det billigste vi noensinne har funnet av flybilletter. I år blir det 16000, og vi har lett lenge. Så kan man evt legge på t/r Gardermoen fordi det ikke går særlig mange fly herfra, så skal man ha et sted å bo. Og leiebil. Men leiebil har vi forsåvidt alltid hatt på charterturer også, så det inngår kanskje ikke i regnskapet.

De jeg kjenner som får til sånne billige flyreiser flyr ikke fra Stavanger, for å si det sånn. Som du sier, så blir det i så fall med noen syke mellomlandinger. Ikke verd prisen for min del.

Gammel 03-06-15, 22:25   #4
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sammenlikner reise og opphold, ikke leiebil. Høstferie, charter en uke, betalte vi over 30 000 for både i 2008 og 2010. I 2013 betalte vi 17 000 for flybilletter i høstferien, vi hadde firmaleilighet, så det var ekstremt billig, men vi hadde lett funnet leilighet til 5 000 for ei uke i det området. Fine flytider og 2/3 av prisen. Eller egentlig mindre med tanke på prisstigning.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-15, 22:34   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg sammenlikner reise og opphold, ikke leiebil. Høstferie, charter en uke, betalte vi over 30 000 for både i 2008 og 2010. I 2013 betalte vi 17 000 for flybilletter i høstferien, vi hadde firmaleilighet, så det var ekstremt billig, men vi hadde lett funnet leilighet til 5 000 for ei uke i det området. Fine flytider og 2/3 av prisen. Eller egentlig mindre med tanke på prisstigning.

Leiebil var som sagt teit av meg å nevne. Vi har leiebil uansett reisemåte. Men sånn ellers så har vi aldri fått til å reise billigere enn charter.

Gammel 03-06-15, 22:39   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leiebil var som sagt teit av meg å nevne. Vi har leiebil uansett reisemåte. Men sånn ellers så har vi aldri fått til å reise billigere enn charter.

Rutefly er ikke billigere enn charter her heller stort sett. Det avhenger av destinasjon, men det blir ofte mye dyrere å bestille rutefly. Å bestille hotell selv derimot kan man spare en del på, men ikke nødvendigvis og det kommer an på hvilket hotell man ønsker.

Vi sammenlignet sist vi reiste og da kom vi veldig mye billigere ut med charter.
Hadde vi reist fra Osl eller Torp kunne det nok vært snakk om andre priser.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-15, 08:34   #7
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Rutefly er ikke billigere enn charter her heller stort sett. Det avhenger av destinasjon, men det blir ofte mye dyrere å bestille rutefly. Å bestille hotell selv derimot kan man spare en del på, men ikke nødvendigvis og det kommer an på hvilket hotell man ønsker.

Vi sammenlignet sist vi reiste og da kom vi veldig mye billigere ut med charter.

Det er motsatt fra Oslo, Rygge og Torp. Dyreste flybilletter vi har kjøpt er 7500,- for fire direkte til Mallorca med SAS i skoleferien. Årets billetter kostet 4000,- for fire stk direkte til Mallorca med Norwegian i August før skolestart. Ett år hadde vi Air Berlin billetter til Roma for 6000,- for hele familien i Juli, men da med et par timer i Berlin. Ryan Air er enda billigere.

Da barna var under fem år ferierte vi på hoteller StarTour bruker på Sardinia og Mallorca til nesten halve prisen.

Men det skal nevnes at jeg kjøper flybilletter når de legges ut om høsten. Og reserverer hotell i januar.

Gammel 04-06-15, 09:31   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er motsatt fra Oslo, Rygge og Torp. Dyreste flybilletter vi har kjøpt er 7500,- for fire direkte til Mallorca med SAS i skoleferien. Årets billetter kostet 4000,- for fire stk direkte til Mallorca med Norwegian i August før skolestart. Ett år hadde vi Air Berlin billetter til Roma for 6000,- for hele familien i Juli, men da med et par timer i Berlin. Ryan Air er enda billigere

Det er sånne som deg jeg ikke vil snakke med.

Gammel 05-06-15, 12:08   #9
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Det er motsatt fra Oslo, Rygge og Torp. Dyreste flybilletter vi har kjøpt er 7500,- for fire direkte til Mallorca med SAS i skoleferien. Årets billetter kostet 4000,- for fire stk direkte til Mallorca med Norwegian i August før skolestart. Ett år hadde vi Air Berlin billetter til Roma for 6000,- for hele familien i Juli, men da med et par timer i Berlin. Ryan Air er enda billigere.

Da barna var under fem år ferierte vi på hoteller StarTour bruker på Sardinia og Mallorca til nesten halve prisen.

Men det skal nevnes at jeg kjøper flybilletter når de legges ut om høsten. Og reserverer hotell i januar.

Det spørs nok på tid på året og destinasjon. Jeg har betalt mindre for charter fra Torp enn både rutefly OG samme selskap med avgang fra Oslo - og brukte da nøyaktig samme fly fra Torp som rutetrafikken, som hadde svindyre billetter.

Men det er helt klart mye å spare på å kjøpe ruteflybilletter lang tid i forveien, hvis man har mulighet til et så langt planleggingsspenn. Det har ikke vi alltid hatt mulighet til å fastlegge så lang tid i forveien.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 20:43   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi reiser vel fra samme flyplass? Og direktefly til solfylt, spansk by, egen villa med privat basseng like ved Middelhavet og leiebil ble rimeligere enn alt jeg fant av charter for seks, i alle fall.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-15, 21:06   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vi reiser vel fra samme flyplass? Og direktefly til solfylt, spansk by, egen villa med privat basseng like ved Middelhavet og leiebil ble rimeligere enn alt jeg fant av charter for seks, i alle fall.

Har du konkrete tips? Vi har flybilletter til Malaga 30/6, men ANER ikke hvor vi skal bo ennå...

Gammel 05-06-15, 21:20   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Er man sånn stilt at man vet om når man har ferie tidlig kan man få greie billetter til noen destinasjoner med rutefly, men å bestille rene flybilletter med charter har i alle fall vært billigst de gangene vi har undersøkt.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.