|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har diskutert krig, fred og politikk med mange som ikke har høyere utdannelse, og mange av dem er smarte så det holder, altså. Og så kjenner jeg flere med (litt) høy utdannelse som jeg ikke klarer å få så mye ut av. Nok om det. |
|
|
|
|
|
#63 |
|
intro
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har hundreogsnørrogførti vekttall, men det har alltid skortet på samfunnsengasjementet.
|
|
|
|
#64 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnIntelligent, nei? Jeg sa smart. Som i street smart. Det er det man må være for å holde ut med meg. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg synes mannen min er veldig smart. Hadde han fått den støtten han trengte i grunnskolen fra sin egen mor, så hadde han fått seg utdannelse. Men moren forventet at alle tre sønnene hennes gikk inn i firmaet hennes når de var ferdige med ungdomsskolen. De måtte gå med avisa på natta, vaske i firmaet hennes på natta osv mens de gikk på ungdomsskolen. I dag hadde hun garantert mistet omsorgen for guttene sine. Selv om hun vel trodde hun gjorde sitt beste for de, alene som hun var med tre gutter. |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Shake it out!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnGlup og samfunnsengasjert er et must. Må ha meninger og være I stand til å ta en heftig diskusjon uten å kalle det en krangel. Må vite hva som skjer i verden og ha noen interesser. Jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke likte å lese, feks.
|
|
|
#67 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har lav utdannelse og mannen høy, vi møttes på jobb i et stort konsern... Og der skortet det ikke på jobbpar. Vi har venner med alle mulige kombinasjoner. For meg og mannen telte ganske lik bakgrunn og oppvekst, humor og like personlige egenskaper. Jeg er lesehest og han er absolutt ikke.
|
|
|
#68 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg valgte mannen fordi jeg syntes han var dritkjekk og sykt deilig. Det synes jeg fremdeles. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Shake it out!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Jeg fjaset også. Men brukte nok bare feil smiley.
|
|
|
#73 |
|
Shake it out!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn:noterer fjasing på lista over ting jeg må øve på: (pluss at det sikkert hjelper om jeg lærere meg noen smileys slik at jeg ikke bare må bruke de som står på førstesiden fordi jeg er på mobile og det er pes å åpne den laaaange lista)
|
|
|
#75 |
|
Shake it out!
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnGodt jeg ikke dro den om at jeg gifta meg en som ble rik først gangen og derfor ikke trenger å ta slike smålige hensyn ved andre bordsetning.
|
|
|
#76 |
|
Shake it out!
|
Nei, det er Samsungsk for tydeligvis.
|
|
|
#77 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 02-06-15 kl 02:55. |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Skal rømme
|
Haha, her er jeg. Har en eks som tjener dobbelt så mye som meg, og en samboer som tjener halvparten. Eksen er gründer-typen med spesialferdigheter og stor tiltaksevne, men vi var for forskjellige verdimessige til at det kunne fungere over tid. Min samboer er en halvstudert røver, og vi er like verdimessig, og da fungerer ting mye bedre og alt er mye lettere.
|
|
|
#79 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg klarer ikke å se at dette er så veldig overraskende. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
By the Sea
|
Det er min erfaring også. Folk med høy utdanning kan av og til bli litt høye på seg selv og folk uten høyere utdanning kan av og til ha unødvendig dårlig selvtillit mtp eget kunnskapsnivå. Jeg må med skam melde at mine egne uutdannede foreldre har et langt høyre kunnskapsnivå enn meg på mange, mange områder. Og jeg som er lærer og alt.
|
![]() |
|
|