|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Er det bare bunadene fra Telemark som kan bruke "dufsesko"?
![]() |
#3 |
|
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?http://www.almankas.no/Tilbehør/Sko/Dufsesko
![]() |
#4 |
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Jeg leste "dustesko", og kunne ikke helt skjønne at det skulle være noe bra å ha til bunaden.
![]() |
#5 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Jeg måtte google for å skjønne hva det var.
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Dufsesko har jeg hverken hørt om før eller sett her i Telemark. Moro å lære noe nytt.
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?De var kjempefine, de hadde passet til min bunad, synes jeg. (Østerdalen).
![]() |
#8 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Jeg syntes disse kan brukes til alle mulige bunader. I gamle dager brukte man det man hadde av sko. Jeg steiler av crocs da - det skal sies.
![]() |
#9 |
Svada
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?I bunadsleksikonet står det under Gudbrandsdalens festbunad at man skal ha svarte bunadsko.
![]() |
#10 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Har aldri hørt/sett disse skoene før. Nå lager Almankås Telemarksbunader så at det står listet opp med kun Telemarksbunader/stakker er jo ikke så rart. Ville spurt på husfliden hvis du er i "redd" for å trå feil. Syns disse skoene passer til de fleste bunader og stakker jeg.
03,07, 10 ![]() Sist redigert av Anita72 : 15-05-15 kl 17:37. Årsak: la til lenke |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Var ikkje dei skikkelig stygge da? Unnskyld. Men eg syns det. Og det var ikkje svar på spørsmålet ein gong.
![]() |
#12 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?
![]() |
#14 |
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Takk for alle innspill, jeg dro bort, og rakk ikke å prøve de før 17.mai, så da ble det både konfirmasjon og nasjonaldagsfeiring med de gamle.
![]() |
#15 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?Jeg har snørestøvler fra tyrihans og de er gode på foten . Sitter godt og skinnet er mykt . Kan anbefales . |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
![]() Sv: Hvilken bunad kan man bruke "dufsesko" til?
Etter årets kalde 17.mai, burde jeg kjøpt de litt store, med plass til ullsokker oppi!
![]() |
|
|