Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-15, 22:27   #61
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?

Har smakt! Godt, og rimelig sterkt. Det krydderet jeg kjøptei Italia inneholder aglio, peperoncino og prezzemolo, noe jeg fant ut var hhv hvitløk, chili og persille. Det lukter hvitløk over hele kjøkkenet.

Ringlet litt moltesirup over. Var lite honning igjen. Jeg tenkte at jeg håpet det ikke ville smake for mye molte, bare søtt, men på flaska stod det at det blant annet kan brukes til marinering av kjøtt, fisk og grønnsaker.

Er spent på morgendagen. Innholdet hadde sunket en hel del sammen i kjøleskapet. Jeg håper jeg greier å la være å spise opp alt selv. Det virker så sunt, men jeg får likevel i meg et par dl olje hvis jeg dytter inn alt alene...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 21:51   #62
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv

Kahlan sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Broccoli Madness Salad er veldig godt.

Takk for tips, den kommer til å bli brukt mye i sommer. Så god

Gammel 10-05-15, 21:57   #63
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden sist har jeg laget marinerte grønnsaker tre ganger. Veldig godt. Og så har jeg jo funnet ut hva jeg foretrekker. Jeg synes det blir best med nokså lite olje, og bringebæreddik var defintivt å foretrekke. Jeg bruker en hel del av det.

Av grønnsaker synes jeg det gjør seg med en del rødløk. Jeg er veldig glad i løk. Fennikel var også veldig godt. Ellers var asparges en vinner, både slike tynne topper og hele asparges. Sukkererter. Paprika i ulike farger gjorde seg visuelt. Tomater også, men de ble nokså vasne, egentlig. Blomkål var det jeg likte minst, jeg vet ikke hvorfor, men det ble rart på smak. Squash var helt ok, litt vassent.

Jeg synes det er godt med noe mykt sammen med de sprø grønnsakene. Både myke, store soltørkede tomater og tørket aprikos klippet i strikker var utrolig godt i, søtsmaken gjorde seg også. Og så er jeg nesten helt sikker på at feta blir veldig godt, men det har jeg ikke hatt i det siste, så jeg har ikke forsøkt. Men det er klart, når man begynner å stappe i alt mulig annet, så er det plutselig ikke marinerte grønnsaker lenger...

Gammel 12-05-15, 08:09   #64
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så morsomt å høre at den retten falt så godt i smak. Det er jo bare fantasien som setter grenser, og etter noen runder finner man fort ut hva som er den beste sammensetningen man liker.
Jeg er forresten enig i at rødløk er x-faktoren her, uten den tror jeg det ville smakt kjedelig.
Nå liker jo ikke jeg hvitløk, men kanskje det hadde vært noe, å f. eks gni bollen inn med litt hvitløk for de som liker denslags?

Gammel 12-05-15, 08:12   #65
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil forresten tipse om disse rugkjeksene, de er fantastisk gode, og passer godt på et slikt bord. jeg bruker de mye til ost og spekemat også.
Noen ganger har jeg de naturell, noen ganger strør jeg timian før jeg tar siste runden med kjevlen, og/eller strør med flaksalt.

https://matmisjonen.wordpress.com/20...-til-kraftkar/

Bilde av noen jeg har lagd (som man ser blåser de seg litt opp under steking, så det er lurt å prikke deigen litt).

Gammel 12-05-15, 08:12   #66
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Så morsomt å høre at den retten falt så godt i smak. Det er jo bare fantasien som setter grenser, og etter noen runder finner man fort ut hva som er den beste sammensetningen man liker.
Jeg er forresten enig i at rødløk er x-faktoren her, uten den tror jeg det ville smakt kjedelig.
Nå liker jo ikke jeg hvitløk, men kanskje det hadde vært noe, å f. eks gni bollen inn med litt hvitløk for de som liker denslags?

Det blir nok godt. Jeg har krydret med et krydder jeg kjøpte i Italia. Det består av hvitløk, chili og persille, fortalte google translator meg.

Men tørka aprikoser altså! Det var digg, det!

Gammel 12-05-15, 16:26   #67
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Kjøpte bringebæreddik på Oliviers & Co i dag, men synes den billige fra Prestige var mye bedre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.