Sv: Familieselskap - lunsjbuffet, hva ville du gjerne blitt servert?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Da har jeg prøvd. For det første må jeg snart lære meg at selv litt av hver grønnsak blir enorme mengder bare man har mange nok. Jeg brukte to gulrøtter i litt større enn juliennebiter, et par neve gule tomater, to røde plommetomater, en bunt vårløk, en halv bunt asparges, en halv pakke aspargestopper, en halv blomkål i bittesmå buketter, en liten rød paprika, en gul paprika, en halv squash i tynne halvmåneskiver, en rødløk i ditto skiver, ja, jeg tror det var alt. Helt til slutt hadde jeg i noen nydelige soltørkede tomater jeg hadde glemt at jeg hadde i en boks. Dette ble mer enn det var plass til i min største glassbolle, så jeg måtte tømme det over i en diger tupperwaresak.
Dressingen slumpet jeg med. Et par dl god olivenolje, en god skvett eplecidereddik. Jeg var på Rimi, men de hadde ikke bringebæreddik, og jeg gadd bare ikke gå på Meny, selv om det ligger vegg i vegg. Da jeg smakte, var eddiken særdeles framtredende, så jeg har nok vært vel raus. Jeg hadde i en god dæsj av et godt, men veldig sterkt bruschettakrydder jeg kjøpte i Italia i sommer. Da trengtes verken salt eller pepper i tillegg. Men det river godt.
Tenkte på (da jeg ikke fant bringebæreddik) at lime og sitron vel må gjøre samme nytten? Hva tror vi om det?
Det tror vi funker helt fint. 
Jeg er i gjenopplæringsfasen med å bruke sitrus, etter mange år med sitrusforbud i heimen pga allergi, men jeg både glemmer at det nå er en mulighet,- og kjenner at jeg må lære meg på nytt hvordan man bruker citrus i mat. 
Ser under her at Filifjonka har rundet av med honning, og det tror jeg er en god idè, å ha noe slags søtt i marinaden.