Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-15, 00:33   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gavebeløp igjen ... denne gangen konfirmant

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da jeg var konfirmant i 1990-ish var det mer regelen enn unntaket at gutter fikk 10000 eller noe mer av sine foreldre, mens jenter fikk bunad. Så jeg blir ikke akkurat overrasket over sånne summer idag. 1000-2000 kr var vanlig tante/onkelgave den gangen også.

.

Jøss. Jeg ble konfirmert i 1990. Jeg fikk hhv 300 og 400 kr av mine tanter og onkler. 1000 av besteforeldre. Bunad av foreldre. 50 av naboer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 00:38   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Jeg ble konfirmert i 1990. Jeg fikk hhv 300 og 400 kr av mine tanter og onkler. 1000 av besteforeldre. Bunad av foreldre. 50 av naboer.

Samme her.

Gammel 03-05-15, 00:43   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Samme her.

Det eneste som avviker fra det jeg var vant til her er "satsen" fra tanter og onkler. Og den varierer jo endel mellom familier.

Gammel 03-05-15, 10:01   #4
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ble konfirmert i -88 mener jeg å huske, og fikk en femtilapp av naboer og venner av foreldre og sånt, og min bestemor broderte bunad til meg og de betalte for monteringen, og så fikk jeg litt av sølvet pluss materialene til bunaden av min mor og stefar. Fikk penger av øvrig familie, hadde en stor "min, din og andre avleggere"-familie men totalt husker jeg ikke at det var så enormt egentlig.
Jeg fikk forøvrig et smykke, gifteringene til min mor og far som ble smeltet om til noe til meg, de hadde da vært skilt i 8 år og klarte for første gang å snakke sammen lenge nok til at de kunne bli enige om den fellesgaven. (Det var en konfirmasjon med tydelig to grupper i lokalet da, men det var i grunnen det viktigste for meg- at de klarte å være i samme rom gjennom middagen uten å krangle.)

Er litt skremt av nivået på gaver for tiden, og ser jo at vi burde begynne å spare allerede dersom vi skal unngå at ungene skiller seg veldig ut fra andre. Har fått innmari liten familie i det siste også, så hvordan det blir med selskap og sånt til dem håper jeg vi finner ut av innen den tid.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-15, 11:15   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg driter i om ungene mine eventuelt skiller seg ut. Vi har på ingen måte dårlig råd, men det er ikke slike gaver vi ønsker å prioritere.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-15, 13:45   #6
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg kjenner jeg driter i om ungene mine eventuelt skiller seg ut. Vi har på ingen måte dårlig råd, men det er ikke slike gaver vi ønsker å prioritere.

Det Hyacinth sa.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.