|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lar kroppshåret groNå fikk jeg ikke sett videoinnslaget, men de damene på bildet kan jeg ikke se har noen synlige hår på leggene. De er jo også nokså lyse. Hadde det vært meg på bildet med utvokste legghår, hadde det sett ut som en manns legger. Det er STOR forskjell!
![]() |
#82 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Lar kroppshåret gro
Nettopp!
![]() |
#83 |
Shake it out!
|
Og for noen er det nok like frivillig som det er frivillig at vi barberer leggene. Altså at de går med hijab fordi de føler det forventes av dem med den troen de har (som eksempelet med barnevakten min som var den eneste av jentene i hennes ganske religiøst avslappede familie som gikk med hijab. Fordi det stemte med hennes tro.
![]() |
#84 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg skjønner hvorfor du reagerer.
![]() |
![]() |
#85 |
Shake it out!
|
![]() |
#86 |
Glamorøs
|
Det var jo det som var poenget da.
![]() |
#87 |
Shake it out!
|
...men det var ikke mitt poeng.
![]() |
#90 |
can-jur
|
Og epilator og voks....
![]() |
![]() |
#91 |
Tøff
|
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg har nylig blitt svar skyldig da min femåring lurte på hvorfor i alle dager jeg river håret av leggene mine med en maskin. "Vel, du skjønner, erh, Jeg, jo, at. Nei, jeg vet virkelig ikke jenta mi." |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Lar kroppshåret groHvordan står det til med kroppshåret i år da?
![]() |
#94 |
Audacious
|
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg har flere venner som ikke barberer seg under armene, og det ser ut til at de lever helt fullverdige liv.
![]() |
#95 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg barberer definitivt leggene fordi samfunnet forventer det. Rent fysisk er det hipp som happ for meg om de er hårete eller ikke. Samfunnet har lært meg at det er penere med barberte legger fremfor legger fulle av mørke lange hår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg barberer leggene fordi det er det man gjør. Regelmessig om sommeren, og når jeg skal svømme eller bruke skjørt om vinteren. Det er klart jeg gjør det fordi det er en forventning om at kvinner gjør det, men samtidig har jeg ikke sett på det som et stort problem, bortsett fra den gangen jeg ved et uhell barberte bare ett ben. Da følte jeg meg ganske utilpass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
finner ut av mye
|
Jeg er veldig klar over at jeg fjerner hår fordi det er " forventet ". Men jeg tror nok at det er en del mennesker som tror de gjør det av fri vilje.
![]() |
#98 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Lar kroppshåret groJeg fjerner hår under armene og på beina fordi jeg er hjernevaska til å synes det er finest. Men, synes ikke den kamelen var så vanskelig å svelge akkurat.
![]() |
#99 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Jeg måtte svelge en økonomisk kamel pga. hår i lysken. :deler: Voksing fører til inngrodde hår, kviser og betennelser, barbering likeså. Løsningen ble å betale for pemanent hårfjerning. Det ble noen tusen, men heldigvis responderte jeg veldig bra så det holdt med noen få behandlinger. Alternativet hadde vært å ikke gå i bikinibukse / badedrakt i det hele tatt (mørke hår et godt stykke ut på låret). Da svelger man kameler. Jeg skulle ønske at samfunnet ikke hadde slike forventninger til hårløshet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
De bøkene hadde moren min |
![]() |
![]() |