Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Elbil - valgets kval

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-15, 10:46   #11
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Elbil - valgets kval

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nå har jeg akkurat vært i Danmark, rett ved Legoland, og jeg var glad jeg ikke kjørte elbil. Med de veiene der, blir man en sinke om man skal kjøre energiøkonomisk. Det går jamt i 130 km/t. Men greit å vite at det går. Pussig nok så vi knapt en eneste elbil der.

Det er fordi EL-bil er dyrere enn fossilbiler i Danmark, det var det vi ble fortalt av lokale ,som for første gang så laderen i bruk.

Vi ladet i Ålborg og Viborg, kjørte motorveien til Ålborg, lå jevnt i 120km/t. Fra Ålborg og videre kjørte vi andre veier. (Vi var innom flere ladepunkter, men det er fordi jeg bor sammen med en som er overentusiastisk når det gjelder EL-bil)
Man må bestille ladekort fra www.clever.dk minst to uker før man skal dra.
Kart over ladestasjoner i Danmark. http://services.clever.dk/pcmapr.html

Jeg er også veldig glad i Leafen vår, og har lært at når vi er på tur med EL-bil da er vi på tur. Det tar litt lengre tid,men man får opplevd plasser en ellers aldri hadde kommet til å kjøre til.

Sist redigert av carmenzita : 10-04-15 kl 10:52.
carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.