|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?Jeg syns det er en fin markering av overgangen mellom barn og voksen at man feirer ungdommen med en familiefest. Stas med stasdager.
![]() |
#2 |
Leser
|
![]() Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?Første store fest for komfirmanten. Overgang mellom barn og voksen. Fin tid å samle slekta på (når barnabarna er komfirmanter er det på tide å samles for å si det slik, da begynner gjerne besteforeldrene å bli gamle).
![]() |
#3 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?
Enig, det har vært en flott dag de tre gangene så langt vi har hatt konfirmasjon. Men akkurat det med overgang barn/voksen blir egentlig litt rart nå, siden det er så langt igjen til voksenlivet starter for en 14-15-åring i Norge i 2015. Sikkert annerledes på den tiden fjortenåringer dro på sjøen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er egentlig så stas med konfirmasjon?Jeg synes konseptet er fullstendig utgått på dato, og da særlig tidspunktet. Men jeg tror jentungen min kommer til å gjøre det likevel, og det er jo noe "alle" gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Off the map.
|
Jeg er enig. Det er mulig jeg "kjøper oss ut" - med et alternativ hun kan velge. Kul ferie eller noe. Vi får se. Vi har ikke hatt verken dåp eller navnedag heller.
![]() |
#6 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#7 |
WF: Sausnebbet
|
Poden er døpt, men konfirmerer seg humanistisk nå. Et gjennomtenkt og ærlig valg, som markerer det livssynet han kjenner seg hjemme med. Konfirmasjonsopplæringen har han hatt nytte og glede av, og han har alltid mye å fortelle fra undervisningen. Camp refugee var en krevende og lærerik opplevelse, som jeg tror han kommer til å ha med seg videre. Jeg tenker at dette er et av de første voksne valgene han skal gjøre, og synes det er fint å kunne markere overgangen fra barn til voksen med konfirmasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|