Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Å være vegetarianer er vanskelig …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-15, 14:20   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Barn har lov til å være sprø.

At det skulle finnes voksne mennesker som elsker kjøtt så høyt at de ikke kan spise noe annet og alltid må få det i selskap, virker for meg fullstendig absurd, og jeg må innrømme at jeg blir litt fornærmet over å bli forsøkt sammenlignet med sånne. Finnes de virkelig?

Du har jo jobbet på sykehus og sykehjem? De har jo folatmangel hele gjengen fordi de spiser lite og kun ihjelkokte grønnsaker.
Jeg vil påstå at 95% av gamle menn hadde hatt reaksjoner på en middag bestående av salat og ikke kjøtt til middag helt tilsvarende i intensitet med en vegetarianere som hadde kun blitt tilbudt biff.

Men personlig rant:

Hvorfor kan ikke alle spise 80% grønnsaker, mer fisk og kun kjøtt en eller to ganger i uka og så kan alle kostholdsrestriksjoner forholdes allergikere, cøliakere og andre med reelle matintoleranser og så kan vi i Vesten slutte med å være kresne, noe som er totalt absurd all den tid de fleste sulter.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:40.