Sv: Å være vegetarianer er vanskelig …
Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.
Da tror jeg du misforstår? Det er slett ikke bare "når det passer meg" at jeg boikotter - eller vil du heller jeg skal skrive "lar være å kjøpe varer fra og oppfordrer andre til å heller ikke kjøpe varer fra" - Nestlé. Det er mange frokostprodukter jeg gjerne skulle kjøpt derifra som jeg unngår. Iste kunne jeg også lett valgt, men jeg velger det bort. Det samme med iskrem, selv om jeg må innrømme at jeg syns det blir verre og verre å nekte ungene is om det kun er Nestlé-is som er tilgjengelig. (DE boikotter jo ikke Nestlé.)
Nå så jeg nettopp at Mövenpick er Nestlé. Det hadde jeg ikke fått med meg, og det må jeg undersøke nærmere. Hvis det er korrekt, så må jeg droppe en av mine favoritt-iskremer.
Sånne boikotter sliter jeg med å forstå. Nå aner jeg ikke hvor bevisst du er, men jeg omgås folk som boikotter Nestle, men som drikker kaffe og handler klær på lavpriskjeder med den største selvfølgelighet. Og da mister man meg altså. Det blir for dumt rett og slett. De fleste som boikotter Nestle gjør det pga. av et barnevelferdsperspektiv, og hvis man virkelig mener noe med boikotten, så får man gjøre alvor av aksjonene sine, ikke bare drive med sånne tulle-Nestle-boikott.
Jeg tilrettelegger for allergier, religiøse behov, smaksønsker og kresenhet og annen matoverbevisning (f.eks. vegetarianere/veganere). Men hvis noen stikker nesa si innom huset mitt, og har kledd barna sine opp med klær fra H&M (eller lignende), og proklamerer at de boikotter Nestle, ja - da er jeg nesten troende til å servere dem Mövenpick på trass.
|