Sv: Hotell i Krakow
Vi kom nettopp hjem fra Krakow, reiste sammen med et vennepar. Bodde på Sheraton, vi valgte å ha club lounge, da hadde vi tilgang til egen lounge på hotellet som serverte småretter, vin, øl, brus, kaffe/kakao. Veldig greit å ha en plass hvor vi kunne sitte alle 4 å planlegge og snakke mellom shopping og sightseeing.
Ellers så var vi i saltgruvene - en opplevelse som knapt kan beskrives. En to timers sighseeing med katedralen som høydepunkt. Vi var også i jødeområdet, men er usikker på om vi egentlig fant den riktige plassen, synes ikke det var noe. Vi var oppe ved Wawel slott, stengt på mandager så det var ikke et sjakktrekk, men fint område. Ellers så hadde vi shopping på Galeria Krakowska...mange kjekke butikker!
Vi tok endel taxi da jeg hadde vond rygg, billig og greit. Var en del rundt markedsplassen og Mariakirken. Spiste på Hard Rock den ene kvelden - helt greit. Men skal jeg anbefale en veldig god restaurant så må det være Pimiento Argentino Grill (adresse: Stolarska 13), mer magisk biff skal dere lete lenge etter. Koselig restaurant og betjening. Og nå så jeg den var anbefalt av Annki også ;-)
|