Sv: Når er klærne for små?
Spesielt når ungene var babyer/minder så la jeg merke til at jeg brukte klærne mye lengre i hver størrelse enn det mine venner gjorde på sine barn. Fikk inntrykk av at mange kjøpte det jeg vil kalle for store klær og når de endelig voks inn i de så ble de kalt for små. Vi brukte klærne til de faktisk var for små/for trange osv.
Nå er jeg litt der selv at når jeg kjøper nytt så kjøper jeg heller litt stort enn det som såvidt er akkruat passe. Likevel føles det vanskelig å holde tritt; oppdaget akkurat igår at noen av buksene til Klumpen ikke er mer enn sånn akkurat, med andre ord ikke lenge igjen til de er for korte; jeg synes ikke om bukser som slutter før ankelen, verken på barn eller voksne. Med andre ord så synes jeg klær er for små om de blir for korte i beina, ryggen eller armene - eller tydlieg er for trange.
Jeg kjenner til venner som finner ett plagg i en størrelse til sine barn som er for lite og da skifter de ut alt i samme størrelse til større uansett. Her brukes klærne til de ikke passer lengre og det går fra plagg til plagg og ikke på akkurat hvilken størrelse som står i.