Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Jaha. (Det ante meg at jeg burde holdt meg unna denne tråden.)
Jeg erindret vagt en tråd om økonomi der jeg husker jeg reagerte på det noen skrev om felles økonomi, så jeg ble nysgjerrig og søkte litt. Hvis jeg fant riktig tråd, handlet bare "uenigheten" om at jeg reagerte på det at "hvis den andre gikk tom for penger, var det hans/hennes problem." Veldig fritt etter hukommelsen dette, altså. Igjen-hvis jeg fant riktig tråd, var det ikke så fryktelig mye fuzz rundt verken den ene eller andre løsningen.
Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.
Og vi har ikke tilgang til hverandres kontoer. Både jeg og mannen min er heldigvis syncet på dette, kontoer, pc, tlf, post osv er strengt private greier og noe man ikke rører.
Jeg synes ikke det er helt det samme, altså. Jeg har ikke passord til mannens Laptop og mobil, men jeg har lånt visakortet hans (og han mitt) og vet pin-koden. Jeg har også sett på nettbanksiden hans i en eller annen sammenheng og han har sett min, men vi har ikke hverandres passord der heller. Likevel- mailene og sms-ene mine er mer private enn nettbanken, selv om jeg ikke driver med lysskye aktiviteter noen av stedene.
|