|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hva er du og hva gjorde du da du giftet deg? | |||
| Jeg er og feminist og har ikke byttet etternavn |
|
92 | 39,32% |
| Jeg er og feminist og byttet etternavn |
|
56 | 23,93% |
| Jeg er kvinne ikke feminist, og byttet ikke etternavn |
|
18 | 7,69% |
| Jeg er kvinne ikke feminist og byttet etternavn |
|
40 | 17,09% |
| Jeg er mann og feminist og byttet etternavn |
|
0 | 0% |
| Jeg er mann og byttet etternavn |
|
0 | 0% |
| Jeg er mann og byttet ikke etternavn |
|
1 | 0,43% |
| Jeg er ikke gift, men insisterer på å svare likevel |
|
13 | 5,56% |
| Jeg er feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles |
|
10 | 4,27% |
| Jeg er ikke feminist og vi har slått sammen navnene til nytt felles |
|
4 | 1,71% |
| Deltakere: 234. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#602 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bytter feminister etternavn?Det skal du ikke være. |
|
|
|
|
|
#603 |
|
maler
|
Sv: Bytter feminister etternavn?
Pøsj. Det var selvfølgelig fordi du bare måtte ha det navnet.
|
|
|
#604 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bytter feminister etternavn?Du er nok din egen kategori, rine. |
|
|
|
|
|
#607 |
|
Halloen!
Selvsagt. Grunnen til min noe aggressive debatteknikk i enkelte tråder er selvsagt at det aldri blir noe på meg. Det trodde jeg da alle hadde skjønt. |
|
|
|
|
|
#608 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Bytter feminister etternavn?For å være litt seriøs: jeg har etter at jeg giftet meg et etternavn som er det samme som et midtnorsk stedsnavn, og folk som er en smule kjent i regionen spør meg følgelig ofte om "Ah, da er du fra [insert stedsnavn ala Kyrksæterøra] du da?" når de skal småsnakke med meg. Og jeg merker at mange blir litt overrasket når jeg sier at "Nei, det er mannen min som er det", fordi jeg tydeligvis i utgangspunktet faller inn under mange sin stereotype av den type kvinne som ikke skifter etternavn. |
|
|
|
|
|
#609 |
|
etterpåklokest
|
Mannen min ikke hjemme. Det er derfor jeg sitter på nett og er passiv-aggressiv. Just sayin'. |
|
|
|
|
|
#610 |
|
kamerat
|
Jeg er også med i den eksklusive klubben. Mine unger heter Prima og Secunda Toffemannsdatter Mittetternavn.
|
|
|
#612 |
|
kamerat
|
Sv: Bytter feminister etternavn?Du må nok det.
|
|
|
#613 |
|
Halloen!
Hva med som nekter å skifte etternavn, men som også nekter å skifte dekk og å bake cupcakes? |
|
|
|
|
|
#614 |
|
Glamorøs
|
Sv: Bytter feminister etternavn?Fnis, det hadde vært utrolig gøy om Hiawata het Høvdingsønn Tallulahetternavn, siden Høvdingens navn må være blant de minst kompatible med en slik norrøn navnetradisjon. For å ikke snakke om Hiawatas fornavn.
|
|
|
#615 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Det var bare å søke, det, så fikk man beholde etternavnet. Forutsatt at ektefellen godkjente det. Jeg mener jeg har sett min mors søknad i oppveksten, og må si jeg ble ganske opprørt over praksisen.
|
|
|
#616 |
|
By the Sea
|
Gådd - det er meg!
|
|
|
#618 |
|
Off the map.
|
Sv: Bytter feminister etternavn?Mine unger og min mann har samme etternavn. Jeg tenkte at jeg skulle bytte. Men det ble bare aldri gjort. Og blir heller aldri gjort. Så nå heter jeg noe annet enn de tre andre. Plager meg ikke. Hadde ikke villet gi ungene mine to etternavn. Det synes jeg høres veldig slitsomt ut å ha.
|
|
|
#619 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ja, men det kan meget vel være bias. Det er en opphopning av hjemmeværende husmødre i navneskiftegruppen, uten at det betyr at navneskiftere som sådan er mer utsatt for inekvalitet. Motsatt kausalitet, som ikke sier noe mer om gruppen enn at det er en overlapp.
|
|
|
#620 |
|
By the Sea
|
Akkurat det jeg tenkte selv!
|