|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
KretaJeg googler og studerer kart og leser anbefalinger og anbefalinger, men klarer ikke å få oversikten. Det er mest aktuelt med fly til Heraklion og ikke Chania tror jeg. Er så redd for å velge feil, og havne på et usjarmerende skranglested med vill fest og motorvei og grumsete vann. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: KretaJeg har vært mye på Kreta, men bare på østsiden. Faren min har hus i Chania sentrum, så vi har alltid hatt det som utgangspunkt. Jeg synes Chania er en ganske sjarmerende by, men jeg har lært meg å trekke ut av området med aller flest turister.
|
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KretaMin nærmeste familie reiser tilbake hit, år etter år. I følge dem er Stavros nærmest paradis
|
|
|
#6 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: KretaPå voksentur er jeg veldig glad i Rethymnon, som ligger på rett side av Kreta i forhold til Heraklion flyplass. Der har en absolutt alt og sjarmerende gamleby og masse gode resturanter. Kunne også hatt med større unger dit. Det går ann å bo i enden av strandpromenaden et par km fra sentrum om en ikke vil bo midt i byen. Masse, masse hoteller der, men det er mye roligere i enden av promenaden eller på midten og innerst ved byen. Hvis du ser på et kart på booking.com eller noe, så ser du helt tydellig hvor hovedveien som går langs vannet svinger opp fra vannet. Bortenfor der er det deilig og rolig å bo, men allikevel kort avstand til mye. Det er noen deilige tavernaer også rett ved hotellene som ligger der. Det kan være understrømmer på stranden der, men så lenge man er klar over det og følger flagg på stranden og holder seg innenfor oppmerkede områder, så er ikke det noe problem. Stranden er lang og flott der, og veldig bred også når en er helt i enden av promenaden. Her er et eksempel på et hotell som ligger rett rundt der jeg mener i enden av strandpromenaden. Det er flere alternativer der i forskjellig standard. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kamerat
|
Sv: KretaTjorven tok vel feil av øst og vest? Jeg har ikke vært på Kreta, men skal i sommer. Vi sliter litt med at alle stedene vi helst vil til er i vest, mens Knossos, som vi også har lyst til å få med oss, ligger i øst.
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: KretaJa, det er utrolig mye å velge mellom!
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Kreta
Jeg husker du(?) nevnte Elafonissi en gang. Jeg vil bare nevne at det stedet er stappfullt av turistbusser, så det kan være så vakkert det vil for meg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Sv: KretaEtter et par dager der jeg har sett på en kvart milliard områder og hoteller og anmeldelser, har jeg egentlig bare to ting klart for meg: 1. Vi får ikke sett mer enn en liten bit av Kreta på en tur. 2. Vi skal ikke til hippielandsbyen Matala. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er enig.
|
|
|
|
#16 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
#18 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: KretaEt tips kan være å søke opp hotell som ligger i Ving sitt utvalg, de pleier å være bra. Og se om de ligger som valg hos Booking eller Hotels eller hva slags nettsted du velger å bestille fra.
|
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: KretaEndte du med Rethymnon?
|
![]() |
|