Sv: Du som ikke er feminist - hvorfor ikke?
Jeg takker for fantastisk engasjement og opplysende svar og veldig bra diskusjon i denne tråden. 
Den aller viktigste grunnen til at jeg kaller meg feminist, er all den stygge hesketrknikkingen feministbegrepet møtes med. Jeg synes latterliggjøringen og kategoriseringen feminisme- og feministbegrepet bli møtt med, er helt ille. Jfr Bjarne Håkon Hansen og Lisa Marklunds, jfr bildet av den sinna, mannehatende stygge dama som ikke får seg noen mann og derfor velger aggressiv kvinnekamp med mål om å kastrere alle menn istedet for.
Jeg har møtt noen veldig skremmende utrykk for kvinnehat, og jeg er dypt bekymret for hvor snevre roller kvinner og jenter fortsatt har. Og gutter. Gud forby at de skulle finne på noe som er jentene.
Jeg mener det ermye mer kvinnehat enn mange ser, her i landet. Og skremmende ille i store deler av verden.
Jeg nekter å bli påstemplet sur og støgg-stempel nør jeg ber om noe som burde være helt selvfølgelig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|