|
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Pauset
|
![]() Sv: Hvor mye av barnas matvaner er medfødt, og hva er tillært?Jeg var veldig kresen og vanskelig i kosten da jeg var liten. Mulig det var tillært. Moren min var slik at dersom vi ikke spiste middagen vi hadde fått så ble det ikke noe annet. Hun ville ikke stå og lage flere retter. Den har jeg gjennomført hos oss også. Den som ikke liker maten får ta seg ei brødskive såklart, men ikke lage annen middag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvor mye av barnas matvaner er medfødt, og hva er tillært?Nå har jeg bare en hjemme, så sammenlikningsgrunnlaget er ikke særlig stort. Han har fått smake på alt det vi voksne spiser, en del ber han om å få smake, andre ting må vi lirke litt mer på. Legger ofte litt av alt på tallerkenen hans og han spiser om ikke alt, så ihvertfall mange merkelige ting. Han liker både pannekaker og fetaost, pølser og oliven. Da han en gang lurte på hva hvitløk var så fikk han smake et fedd, som han gomlet i seg. Ba riktig nok ikke om mer, og luktet delig italiener det neste døgnet.
![]() |
#3 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye av barnas matvaner er medfødt, og hva er tillært?Jeg tror det er medfødt hvor "tolerante" de er til ny mat, men at hvordan vi foreldre takler kresenheten er med på å forsterke eller formilde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor mye av barnas matvaner er medfødt, og hva er tillært?Hos oss spiser alle det meste, hverken gubben eller jeg er - eller har vært kresne, vi har begge vokst opp i hjem hvor man spiser det som blir servert til middag ellers får man ta seg en brød-skive.
![]() |
|
|