Sv: Har dere hytte?
Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.
Det hyttelivet jeg har sansen for, finner jeg for øvrig på jobbhytta til Blåmann. Den er omtrent som en turisthytte med bad på alle rommene og servering av tre fantastiske måltider om dagen, tilberedt av en tidligere stjernerestaurantkokk. 
Denne "hytta" har jeg veldig sansen for også! Vi har tilgang på ikke mindre enn fem hytter i min og mannens familie, og vi bruker fire av dem innimellom. Men selv om det er deilig å være der, er det et sant helvete med alle forberedelsene, planlegging, pakking og handling. Og drar vi bort en helg, går første kvelden med til å fyre, og siste dagen med til å vaske ut. Og vi sitter gjerne i bilkø begge veier. Er det verdt det? Nei.
Noen ganger tenker jeg at det kunne vært fint å eie en hytte, og ha alt vi trengte der, og uten å måtte være helt petimeter med rengjøringen før vi forlater hytta. Og vite hva som finnes av dagligvarer og ting og tang til enhver tid.
Innerst inne er jeg et luksusdyr som liker å komme til duk og dekket bord, og få boenheten vasket etter meg. Dessuten er jeg eventyrlysten og liker å oppleve stadig nye land og steder, så hotell eller leie av leilighet - og bil - i utlandet trumfer hyttetur når som helst. Men det er litt dyrt, da ...